Výrobce hraček Mattel hospodařil v prvním čtvrtletí s nejvyšší ztrátou od roku 2002, příjmy se pak snížily nejvíce od roku 2009. Přispěla k tomu slabá poptávka po hlavních značkách Barbie a Fisher-Price a nabídka velkých slev. Firma se totiž musela zbavit zásob, které jí zůstaly po slabém prodeji v předchozím kvartále. Čistá ztráta se zvýšila na 113,2 milionu dolarů (2,8 miliardy korun) z loňských srovnatelných 73 milionů dolarů, oznámila firma ve čtvrtek.

Mattel již v lednu varoval, že mu kvůli slabému předvánočnímu prodeji zůstaly vysoké zásoby, které budou mít dopad na příjmy v prvním čtvrtletí. Tyto dopady byly však mnohem vyšší, než analytici i sama firma čekali. Tržby se za tři měsíce do konce března snížily o 15,4 procenta na 735,6 milionu dolarů, analytici v anketě agentury Reuters čekali 801,4 milionu dolarů.

Ztráta na akcii ve čtvrtletí činila 32 centů, zatímco analytici počítali se ztrátou 17 centů.

Tržby z prodeje hraček pro dívky a chlapce, kam spadají i panenky Barbie, ve čtvrtletí klesly o 16 procent. Divize má na celkových tržbách podíl 60 procent. Prodej samotné značky Barbie se snížil o 13 procent. Tržby z prodeje hraček pro nejmenší Fisher-Price klesl o devět procent.

Společnost současně kvůli slabým výsledkům za první čtvrtletí zhoršila výhled růstu prodeje na celý rok. Nyní očekává zvýšení tržeb o zhruba pět procent místo dosavadních šesti až devíti procent.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru