Nápojářské skupině Kofola klesly v prvním čtvrtletí tržby meziročně o 8,4 procenta na 1,34 miliardy korun. Bez započtení hospodaření v Polsku by ale tržby o 0,4 procenta vzrostly. Z loňského provozního zisku 26,3 milionu korun se Kofola meziročně dostala do provozní ztráty 57,7 milionu korun, což představuje pokles o 319,5 procenta. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) skupině klesl o 48,7 procenta ze 153,8 milionu korun na 79 milionů korun. Kofola to uvedla ve čtvrtek v tiskové zprávě.

Hospodářský výsledek je podle finančního ředitele skupiny Daniela Buryše v souladu s očekáváním firmy. "Hospodaření nejvíce ovlivnila pokračující rekonstrukce našeho byznysu v Polsku, investice do mezd zaměstnanců, nárůst cen surovin a tím pádem odpovídající zdražení našich produktů," uvedl Buryš. Pozitivní vliv na hospodaření měl naopak podle něj adriatický region, kde tržby vzrostly o 16,4 procenta.

Finanční ředitel uvedl, že ceny surovin a změna kurzu, kterou je v Polsku třeba dotáhnout, budou hospodaření Kofoly pravděpodobně ovlivňovat i v následujících měsících. "Nic to ale nemění na tom, že naše priority pro tento rok zůstávají stejné. Vedle investice do vlastních značek v Polsku to je podpora rychle rostoucí značky UGO a integrace poslední akvizice, chorvatského Studenacu, do skupiny," uvedl Buryš.

Kofola uvedla, že značka UGO je největším skokanem v portfoliu skupiny. Značka, pod níž se prodávají čerstvé nápoje a saláty, potvrdila podle firmy velmi silný potenciál. Její tržby narostly meziročně o 19 milionů korun, což představuje 31 procent. Kofola chce růst značky UGO podpořit akvizicí výrobce čerstvých salátů, v červnu předpokládá převzetí výrobní divize čerstvých salátů od společnosti Titbit. To by podle Buryše mělo značce pomoci lépe pokrývat zvýšenou poptávku po čerstvých ovocných a zeleninových šťávách i salátech.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist