Nestabilní kurzy světových měn podepsaly na výsledcích obchodníků s luxusním zbožím. Sto největších luxusních značek loni utržilo celkem 212 miliard dolarů, což je o 4,5 procenta méně než o rok dříve. Vyplývá to ze studie společnosti Deloitte, která zkoumala tržby firem ve fiskálním roce končícím v červnu 2016.
"Po referendu ve Velké Británii spadla libra vůči dolaru o 18 procent. Značky reagovaly zvýšením cen. V Rusku šly ceny po zhodnocení rublu dolů o více než 11 procent," říká David Marek, hlavní ekonom společnosti Deloitte. Ceny luxusního zboží se v různých zemích výrazně liší. Například v Číně stojí po přepočtení na dolary v průměru o 50 procent více než v Itálii nebo Francii.
Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.