Facebook udělal další krok do světa živých videopřenosů. Největší světová sociální síť se dohodla s nejvyšší americkou baseballovou ligou Major League Baseball (MLB), že postupně odvysílá 20 utkání v průběhu sezony. Zápas poběží na Facebooku vždy v pátek a bude dostupný jen uživatelům v USA.

Vstup do baseballu je součástí strategie firmy Marka Zuckerberga, která chce z Facebooku udělat místo pro fanoušky sportovních přenosů. Konkurenční internetové firmy ale nejsou pozadu. Amazon, který provozuje vlastní videoslužby, minulý měsíc oznámil, že bude vysílat zápasy nejvyšší ligy amerického fotbalu - NFL. Twitter zase nedávno představil plán vysílat zápasy ženského basketbalu.

Dan Reed, šéf sportovních partnerství sociální sítě, krok zdůvodnil tím, že baseball je společenská událost, která dobře zapojuje fanoušky. "Povídání si a různé rituály jsou pro fanoušky často stejně důležité jako dění na hřišti," prohlásil. 

Facebook má svými přenosy potenciál oslovit desítky milionů fanoušků. Podle posledních údajů má v USA a Kanadě 182 milionů uživatelů, kteří na sociální síť chodí každý den.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru