Analýza chování na sociálních sítích dokáže najít spojitosti mezi sdílenými tématy a typem člověka. Podobné společenské trendy pak lze využít například v byznysu.
"Lidé s vyšším IQ na svých profilech na sociálních sítích podle provedených analýz sdíleli častěji například témata spojená s knihou či filmem Kmotr nebo hudbou od Mozarta, naopak lidi s nižším IQ spojovala klíčová slova jako Harley Davidson nebo Sephora," popisuje jeden z konkrétních poznatků své práce Vesselin Popov, ředitel rozvoje Centra psychometrie, který byl jedním z hlavních řečníků květnové konference Engage Prague.
Můžete představit vaše centrum? Jaká je vaše role?
Jsme akademická výzkumná organizace aktivní od roku 1989 a působící při Univerzitě v Cambridgi od roku 2005. Mojí konkrétní rolí je snaha dostávat výstupy vědecké práce ven mezi co nejširší publikum. Zároveň sám aktivně hledám ty, kteří by si třeba u nás mohli chtít nějaký výzkum zpracovat. Hodně se soustřeďujeme na on-line behaviorální měření, tedy chování lidí v digitálním světě a analýzu této věci.
Hodně zjednodušeně řečeno jde o práci s velkými daty v on-line prostředí, dnes nejčastěji na sociálních sítích. Věnujeme se ale i dalším věcem, například nyní velmi intenzivně odhadům toho, jak kryptoměny mohou změnit finanční svět, jak jej známe dnes.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.