Francouzská automobilová skupina PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí zvýšila celosvětový odbyt o 2,3 procenta na 1,58 milionu aut. Pomohl jí formální návrat na íránský trh, prodej v Evropě se naopak snížil a v poklesu pokračoval také odbyt v Číně. Informovala o tom ve čtvrtek agentura Reuters.

Výrobce vozů Peugeot, Citroën a DS, který se před nedávnem dohodl s americkou General Motors na převzetí automobilky Opel, v prvním pololetí loňského roku prodal 1,54 milionu aut.

Potíže se prohloubily v Číně, kde prodej spadl o 49 procent na 152 380 automobilů. Nejhůře si tam vedla značka Citroën, jejíž odbyt se propadl o 63 procent. "Na ostatních trzích naši síť restrukturalizujeme a globální prodej značky Citroën stoupá," poznamenala představitelka firmy Linda Jacksonová.

Skupině PSA se ale nedaří ani v Evropě, což je pro ni domácí trh a také největší odbytiště. Prodej v pololetí klesl o 1,9 procenta na 1,04 milionu vozů. Na evropském trhu si nejhůře vedla značka DS, jejíž odbyt se propadl o 45 procent.

Světlým bodem je návrat na íránský trh, díky němuž se prodej v oblasti Blízkého východu a Afriky v prvním pololetí ztrojnásobil na 277 971 vozů. Mimo tento region odbyt PSA o 11 procent klesl.

PSA v České republice provozuje společně s japonskou Toyotou kolínskou automobilku TPCA. Výrobní závod má také na Slovensku.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist