Drogerii dm se na českém trhu daří. V uplynulém finančním roce zvýšila obrat o 8,6 procenta na 8,5 miliardy korun a prodala 146,7 milionu kusů výrobků, což je meziročně o 13,7 procenta víc.
Vedení řetězce na čtvrtečním setkání s novináři uvedlo, že zákazníci oceňují rozšíření nabídky přírodní kosmetiky či biopotravin a upevňují věrnost privátním značkám řetězce.
Zatímco průměrné tržby za všechny výrobky prodávané v tuzemské síti dm rostly v řádu jednotek procent, u privátních značek, tradiční kosmetiky a biopotravin to je v řádu desítek procent.
Drogerie chce tyto trendy podpořit i v chystaném e-shopu.
"Nejrychleji rostla certifikovaná přírodní kosmetika – meziročně o 50 procent. Počet výrobků v této řadě jsme navýšili téměř na 600 a další přidáme v dalším roce," říká Martina Horká, šéfka marketingu a nákupu společnosti dm drogerie markt ČR.
"Zájem o biopotraviny stoupl o 30 procent a současnou řadu 500 výrobků chceme v příštím roce navýšit o dalších 100," dodává.
Drogerie dm nyní v Česku prodává téměř 13 000 výrobků. Třetinu z nich tvoří privátní značky (jde o čtyři tisíce výrobků prodávaných pod 24 značkami), u nichž zákazníci – hlavně ženy – oceňují, že mají stejnou kvalitu jako produkty v zahraničí a přitom nižší cenu než značkové výrobky (kde se kvalita výrobků může lišit podle regionů).
Právě privátní značky a rostoucí segmenty výrobků mají řetězci v příštím roce zaručit pevnou základnu pro rozjezd e-shopu, který chce spustit na začátku příštího roku.
"Zda to bude březen či červenec, zatím neumíme říci. Uvidíme, co e-shop přinese, ale očekáváme, že nám přivede nové zákaznice z míst, kde zatím prodejny nemáme," věří Horká.
Doufá, že přitáhne i maminky, které zatím shánějí pleny pro své děti jinde a e-shop jim je přiveze domů a nabídne i další věci, které potřebují.
Řetězci se také podle ní vyplácí, že už několik let sází na strategii dlouhodobých cen, které sice nejsou nejlevnější na trhu, ale jsou nižší než průměr a tuto cenu si drží minimálně čtyři měsíce.
"Pro lidi už díky rostoucí ekonomice není cena tím nejdůležitějším parametrem. Nejdůležitější je pro ně čas, a když si zvyknou, že u nás najdou trvale nízké ceny, i když ne ty nejnižší, dávají přednost nákupu u nás před běháním na několik různých míst," popisuje Horká výsledky spotřebitelského výzkumu, který si drogerie nechala zpracovat.
Drogerie dm provozuje nyní v Česku 224 prodejen. Počet zaměstnanců meziročně stoupl o 115 na 2830 lidí. V příštím roce chce postavit zhruba tři další obchody a investovat do přeměny těch starších (modernizace se má týkat 40 až 50 prodejen).
Na výstavbu a inovaci chce věnovat 190 milionů korun, což je o sedm milionů více než v uplynulém roce.
Celá skupina dm má 3464 obchodů ve dvanácti zemích a zaměstnává přes 59 tisíc lidí. Její obrat v obchodním roce 2016/17 dosáhl 10,3 miliardy eur, což je meziročně o 5,7 procenta více.
Drogerie dm patří podle výzkumu společnosti GfK k řetězcům, kde zákazníci nakupují kosmetické zboží nejčastěji. Na druhém místě je Teta drogerie a na třetím Rossmann. Silnou pozici mají v kosmetice také přímí prodejci Avon a Oriflame, stejně jako širokosortimentní řetězce jako Tesco, Kaufland, Lidl, Albert nebo Globus. Na oblibě získává i e-shop Notino.cz.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist