Drogerii dm se na českém trhu daří. V uplynulém finančním roce zvýšila obrat o 8,6 procenta na 8,5 miliardy korun a prodala 146,7 milionu kusů výrobků, což je meziročně o 13,7 procenta víc.

Vedení řetězce na čtvrtečním setkání s novináři uvedlo, že zákazníci oceňují rozšíření nabídky přírodní kosmetiky či biopotravin a upevňují věrnost privátním značkám řetězce.

Zatímco průměrné tržby za všechny výrobky prodávané v tuzemské síti dm rostly v řádu jednotek procent, u privátních značek, tradiční kosmetiky a biopotravin to je v řádu desítek procent.

Drogerie chce tyto trendy podpořit i v chystaném e-shopu.

"Nejrychleji rostla certifikovaná přírodní kosmetika – meziročně o 50 procent. Počet výrobků v této řadě jsme navýšili téměř na 600 a další přidáme v dalším roce," říká Martina Horká, šéfka marketingu a nákupu společnosti dm drogerie markt ČR.

"Zájem o biopotraviny stoupl o 30 procent a současnou řadu 500 výrobků chceme v příštím roce navýšit o dalších 100," dodává.

Drogerie dm nyní v Česku prodává téměř 13 000 výrobků. Třetinu z nich tvoří privátní značky (jde o čtyři tisíce výrobků prodávaných pod 24 značkami), u nichž zákazníci – hlavně ženy – oceňují, že mají stejnou kvalitu jako produkty v zahraničí a přitom nižší cenu než značkové výrobky (kde se kvalita výrobků může lišit podle regionů).

Právě privátní značky a rostoucí segmenty výrobků mají řetězci v příštím roce zaručit pevnou základnu pro rozjezd e-shopu, který chce spustit na začátku příštího roku.

"Zda to bude březen či červenec, zatím neumíme říci. Uvidíme, co e-shop přinese, ale očekáváme, že nám přivede nové zákaznice z míst, kde zatím prodejny nemáme," věří Horká.

Doufá, že přitáhne i maminky, které zatím shánějí pleny pro své děti jinde a e-shop jim je přiveze domů a nabídne i další věci, které potřebují.

Řetězci se také podle ní vyplácí, že už několik let sází na strategii dlouhodobých cen, které sice nejsou nejlevnější na trhu, ale jsou nižší než průměr a tuto cenu si drží minimálně čtyři měsíce.

"Pro lidi už díky rostoucí ekonomice není cena tím nejdůležitějším parametrem. Nejdůležitější je pro ně čas, a když si zvyknou, že u nás najdou trvale nízké ceny, i když ne ty nejnižší, dávají přednost nákupu u nás před běháním na několik různých míst," popisuje Horká výsledky spotřebitelského výzkumu, který si drogerie nechala zpracovat.

Drogerie dm provozuje nyní v Česku 224 prodejen. Počet zaměstnanců meziročně stoupl o 115 na 2830 lidí. V příštím roce chce postavit zhruba tři další obchody a investovat do přeměny těch starších (modernizace se má týkat 40 až 50 prodejen).

Na výstavbu a inovaci chce věnovat 190 milionů korun, což je o sedm milionů více než v uplynulém roce.

Celá skupina dm má 3464 obchodů ve dvanácti zemích a zaměstnává přes 59 tisíc lidí. Její obrat v obchodním roce 2016/17 dosáhl 10,3 miliardy eur, což je meziročně o 5,7 procenta více.

Drogerie dm patří podle výzkumu společnosti GfK k řetězcům, kde zákazníci nakupují kosmetické zboží nejčastěji. Na druhém místě je Teta drogerie a na třetím Rossmann. Silnou pozici mají v kosmetice také přímí prodejci Avon a Oriflame, stejně jako širokosortimentní řetězce jako Tesco, Kaufland, Lidl, Albert nebo Globus. Na oblibě získává i e-shop Notino.cz.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist