Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas zvýšil ve třetím čtvrtletí čistý zisk meziročně o 36 procent na 526 milionů eur (13,4 miliardy korun). Firma ve čtvrtek uvedla, že výrazně zvýšila tržby v Číně i ve Spojených státech. V USA přitom zvyšuje tržní podíl na úkor domácí společnosti Nike.

Tržby se od července do září zvýšily o devět procent na 5,68 miliardy eur (145 miliard korun). Na výsledku se negativně odrazily výkyvy směnných kurzů. Bez jejich vlivu by se tržby zvýšily o 12 procent.

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru odhadli tržby na 5,86 miliardy a čistý zisk na 512 milionů eur.

Prodej značek Adidas a Reebok v Číně vzrostl o 28 procent a v Severní Americe o 23 procent.

Adidas, podobně jako další německá společnost Puma, získává tržní podíl na úkor svých amerických konkurentů Nike a Under Armour. Jejich basketbalové a sportovní výrobky podle analytiků zřejmě nelákají zákazníky tolik, jako retro styl a lifestylové boty od německých firem.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist