Kellnerův Home Credit za první tři čtvrtletí roku výrazně navýšil objem nových půjček. Celkem firma poskytla úvěry v hodnotě 14,9 miliardy eur (zhruba 380 miliard korun), tedy o 94,6 procenta více než za stejné období roku 2016.
Podle tiskové zprávy společnosti za tím stojí hlavně masivní investice z minulosti a přetrvávající vysoká poptávka po spotřebitelských půjčkách v Asii.
"Po období strmého růstu a masivních investic do budování tržních pozic jsme dosáhli významného rozsahu operací. Ten skupině umožňuje začít z dřívějších investic plně profitovat,” říká k výsledkům šéf Home Creditu Jiří Šmějc.
Čistý zisk dosáhl 232 milionů eur, tedy o sto milionů více než před rokem. Skokově roste ziskovost v Rusku, dál roste v Číně a daří se i ve Vietnamu a Kazachstánu. Celkově se firmě daří zvyšovat provozní výnosy rychleji, než jí rostou náklady, které zůstávají proti výnosům zhruba poloviční.
Čína zůstává tahounem celého skupiny. Rozsah nových půjček se zvýšil o 127 procent na 9,7 miliardy eur, tedy dvě třetiny všech nových úvěrů skupiny. Druhé je Rusko s 2,1 miliardami eur.
Home Credit od ledna do září získal 8,6 milionu nových zákazníků. Úvěry jí tak nyní splácí rekordních 28,7 milionu lidí v deseti zemích v Evropě, Asii a Americe.
Firmě se daří růst i na svých novějších trzích, podnikání zkouší v Indii, Indonésii, Filipíchách i USA. V Indii jsou již služby Home Creditu dostupné ve 20 tisících obchodech (globálně má firma 400 tisíc prodejních míst). V Indonésii se již podle tiskového mluvčího firmy Milana Tománka stala leaderem ve splátkovém prodeji spotřebního zboží. V USA začal Home Credit vydávat vlastní kreditní karty ve spolupráci s tamní telekomunikační firmou Sprint Corporation, které je v USA mimojiné čtvrtým největší mobilním operátorem.
Téměř 206 milionů eur firma půjčila přes mobilní aplikace. Podporuje i další nové technologie, včetně většího využívání velkých dat. “Přes mobilní aplikace už obsluhujeme miliony klientů, což dává dobré vyhlídky na větší efektivitu a ziskovost. Rozvoji skupiny také přispívá stále větší schopnost jednotlivých zemí přicházet s významnými inovacemi. V tomto období bylo jejich lídrem Rusko. Hospodářské výsledky potvrzují správnost zvolené cesty a geografické diverzifikace,“ popisuje Šmejc. Technologické inovace zkrátily například čas potřebný ke schválení půjčky na méně než minutu. Každý čtvrtý zákazník také s firmou komunikuje přes mobilní aplikaci.
Podíl problematických úvěrů, které zákaznící více než 90 dnů nesplácí, zůstává stabilně mírně nad šesti procenty.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist