Britsko-nizozemský výrobce potravin a spotřebního zboží Unilever se dohodl na prodeji své divize margarínů a pomazánek. Za více než 6,8 miliardy eur (přes 175 miliard korun) ji získá americká investiční společnost KKR. Firma, která své výrobky prodává i na českém trhu, to uvedla ve svém pátečním sdělení. Součástí divize jsou mimo jiné značky Flora nebo ProActiv.
Obchod s margarínem už není pro firmu klíčový a management se domnívá, že "jiní jej dokážou provozovat lépe". Unilever se naopak chce soustředit na rychleji rostoucí druhy zboží. Firma přehodnocuje své aktivity, neboť v únoru odmítla nabídku na převzetí od konkurenta Kraft Heinz.
Transakci mezi Unileverem a KKR ještě budou schvalovat regulační orgány. Obchod by měl být uzavřen v polovině příštího roku.
Do portfolia Unileveru patří i značky Persil, Domestos a majonéza Hellmann’s. Firma působí v 60 zemích.
V České republice prodává Unilever širokou škálu produktů, například rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann’s, margaríny Flora, Rama, Perla či Hera a kořenicí směsi nebo omáčky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček a kosmetické značky Dove a Rexona.
Investiční společnost KKR sídlí v New Yorku a ke konci září spravovala majetek za 153 miliard dolarů (3,3 bilionu korun). Podnik má dlouhou historii akvizic ve spotřebitelském sektoru, investoval i do indických restaurací Coffee Day Resorts.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist