Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) se dohodla na tom, že se stane výhradním nápojovým franšízantem i distributorem PepsiCo v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. KMV zakoupí stávající podniky PepsiCo v těchto zemích, včetně velké nápojářské výroby v Praze.

O jednáních KMV a zastoupení amerického koncernu PepsiCo HN informovaly už koncem minulého roku. V pondělí KMV obchod oznámily v tiskové zprávě.

Transakce podléhá schválení příslušných antimonopolních úřadů a očekává se, že bude dokončena v prvním pololetí letošního roku. KMV v rámci obchodu převezmou také stávajících 900 zaměstnanců PepsiCo v daných třech zemích.

"Díky této akvizici bude moci skupina KMV nabídnout ucelené portfolio produktů v rámci různých obchodních kanálů. V regionu doplníme naši stávající nabídku zejména pro restaurace o dosud chybějící kategorii kolových nápojů," říká generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

Akvizicí naroste skupině KMV roční obrat o polovinu a skupina, mezi jejíž tradiční výrobky patří minerální vody Mattoni či Magnesia, ale i řada dalších nápojových značek, se stane největším dodavatelem nealkoholických nápojů v regionu. Celkem by měla dosáhnout obratu přes 12 miliard korun.

Finanční poradenství v projektu poskytla společnost Raiffeisenbank, bankovní financování transakce zajistily Československá obchodní banka a Česká spořitelna.

Zástupce PepsiCo se redakci HN zatím nepodařilo zastihnout ke komentáři.

Nejde ale o první případ, kdy se KMV dostávají ke značkám PepsiCo. V Bulharsku KMV loni převzaly společnost Quadrant Beverages JSC, která je v Bulharsku oficiálním výrobcem a prodejcem produktů PepsiCo.