Češi si stále pečlivě hlídají ceny. Sice už odmítají kupovat nejlevnější "šunty", ale výhodné akce je dál přitahují jako magnet. V Evropě tak spolu se Slováky patří k největším přeborníkům ve vyhledávání akčních slev. To má v Česku vliv i na menší oblibu privátních značek oproti jiným zemím.
V loňském třetím čtvrtletí bylo 54 procent tržeb za rychloobrátkové zboží v Česku získáno v rámci výhodných slev. Na Slovensku to bylo 56 procent. Ve Velké Británii nakupuje přitom ve slevách jen třetina lidí, v Německu pětina a ve Španělsku zhruba jen každý šestý člověk.
Časté akce trápí všechny řetězce a snaží se najít způsob, jak ze slevové spirály vyskočit. To se jim ale nedaří, i když meziročně se tempo nárůstu slevového apetitu podle Karla Týry z výzkumné agentury Nielsen snížilo na jedno procento.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.