Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Puma ve čtvrtém čtvrtletí více než zdvojnásobil zisk před daní a úroky (EBIT) na 30 milionů eur (761 milionů korun). Firma v pondělí uvedla, že k výsledku přispěla silná poptávka po botách. Puma, která stále zaostává za domácím rivalem Adidas a za lídrem trhu, americkou společností Nike, letos čeká růst provozního zisku o třetinu na 305 a 325 milionů eur.
Prodej očištěný o kurzové výkyvy by se měl v letošním roce zvýšit o deset procent. Podnik v pondělí také oznámil, že uzavřel dohodu o spolupráci s italským fotbalovým klubem AC Milán.
Nejvýznamnější nárůst zaznamenal klíčový obchod s obuví. Nejrychleji, a to o 18,5 procenta, se zvýšily tržby v Evropě, na Blízkém východě a v Africe, následoval region Severní a Jižní Ameriky se 14 procenty. Celkově se tržby zvýšily o 14 procent a poprvé přesáhly čtyři miliardy eur (více než 101 miliard korun). Firma se v posledních letech soustřeďuje na sporty, jako je fotbal, běh a motorismus. Na trh ale kromě toho uvedla kolekci zpěvačky Rihanny.
Francouzská společnost Kering, což je mateřský podnik a zároveň hlavní akcionář, v polovině ledna oznámila, že Pumě předá většinu svých akcií a velkou část rozdělí mezi své akcionáře. Ponechat si hodlá v německé firmě 16 procent akcií. Zhruba 29 procent jich pak bude držet holdingová společnost šéfa Keringu Françoise-Henriho Pinaulta s názvem Artémis, uvedla agentura DPA.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist