Nejpoužívanější internetový vyhledávač Google v úterý oznámil sérii opatření, která mají pomoci seriózním médiím. Cílem je především usnadnit vydavatelstvím získávání peněz od předplatitelů a zvýhodnit jejich obsah na úkor dezinformací.
Součástí iniciativy je spuštění služby Subscribe, která uživatelům přes jejich Google účet umožní snadno si předplatit přístup k online portálům novin a na jednom místě pohodlně odebírat jejich obsah. Lidé tak už nebudou muset zdlouhavě a opakovaně vyplňovat uživatelská jména a hesla, aby se přihlásili do různých placených zpravodajských portálů.
Novinky představil během setkání Googlu s novináři v Londýně Philipp Schindler, ředitel obchodu a jeden z viceprezidentů firmy. Větší pohodlí pro čtenáře při objednávání a čerpání předplatného podle něj povede k jejich rychlejšímu přechodu na zpoplatněné zpravodajské weby.
Mezi prvními, kteří zpřístupní předplatitelům svůj internetový obsah i přes Google účet, budou přední světové deníky jako Financial Times, Le Figaro, Washington Post, The New York Times nebo La Repubblica.
Google také oznámil nová opatření, která mají ve výsledcích vyhledávání posílit roli kvalitní žurnalistiky. To je důležité například v době zvýšeného zájmu veřejnosti o informace, jako při volbách nebo nečekaných událostech. Google podle Schindlera rovněž pracuje na vylepšení vyhledávacích algoritmů tak, aby eliminovaly tvůrce falešných zpráv a dezinformací.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.