Od našeho zpravodaje v Pekingu – Německý Volkswagen Číně a jejímu největšímu automobilovému trhu světa věří a jak se zdá, bude se na něj spoléhat stále více. V nejlidnatější zemi světa se loni prodalo skoro 29 milionů nových motorových vozidel, z toho bylo 25,4 milionu osobních aut. Letos se počítá se čtyř- až pětiprocentním růstem.

"Čínský trh považujeme za naprosto klíčový, je to náš druhý domov. A jsem rád, že moje první zahraniční cesta krátce po mém jmenování vedla právě do Číny," prohlásil v Pekingu nový šéf Volkswagenu Herbert Diess. Koncern zde před středečním zahájením největšího mezinárodního autosalonu Peking Auto China separátně uspořádal show nazvanou "People's Mobility".

Na ní předvedl několik nových modelů určených pro čínský trh. Mezi značkami Volkswagen, Audi, Porsche, Lamborghini a Bentley se během přehlídky na otočném pódiu objevil také model menšího sportovně užitkového vozu Kamiq od mladoboleslavské Škody. Společnost ho poprvé ukázala už v pondělí v areálu české ambasády v Pekingu, kde vzbudil velkou pozornost.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se