Druhá největší česká síť čerpacích stanic MOL provozuje kromě svých zelených benzinek ještě další modrou značku Pap Oil. Do roku 2020 ale tato značka z českého trhu zmizí. "Těžko jsme hledali silné důvody, proč provozovat dvě značky najednou," komentoval v rozhovoru pro HN Richard Austen, ředitel firmy MOL Česká republika. Firma má v Česku celkem 306 čerpacích stanic. Podle Austena se síť bude věnovat "zelenání" Pap Oilů hlavně příští rok. Letos je pro MOL investiční prioritou, na niž věnuje kolem 600 milionů korun, rozšíření sítě jejích doplňkových služeb, tzv. Fresh Cornerů. Těch už má MOL v Česku celkem 100.
Jaké jsou letos hlavní investiční priority firmy MOL v Česku?
Letos hodně pohneme s Fresh Cornery, protože předělání stanic MOL je hotové. U nich stačí jen dát peníze do modernizace doplňkových služeb. Investujeme kolem 600 milionů korun a letos rozšíříme počet Fresh Cornerů asi o sedmdesát dalších míst. Příští rok pak celou síť Fresh Cornerů dokončíme. Samozřejmě je nedostatek stavebních kapacit a může dojít ke skluzu. Ale zatím to vypadá, že se plány podaří naplnit.
Budete více rozvíjet i svoji druhou značku?
Rozhodli jsme se, že Pap Oil půjde do zelené. Tuhle značku na českém trhu zrušíme. A na jejích nejlepších pumpách bude po předělání na MOL většinou i Fresh Corner.
Proč rušíte Pap Oil? Zatím jste dosud vždycky říkali, že tahle značka zůstane.
Ale interně jsme o tom pořád přesvědčení nebyli. Já třeba nebyl přesvědčený vůbec. Těžko jsme hledali silné důvody, proč provozovat dvě značky najednou. I prémiová značka může mít silnější a trochu slabší čerpací stanice, které dodržují kvalitu a standardy. Ne každá pumpa může být jako MOL na Barrandově. Svoji roli v rozhodnutí hrály také náklady na udržování dvou značek, musíte mít dvě strategie, dva druhy marketingu. Zvažovali jsme tenhle krok dva roky a letos padlo strategické rozhodnutí.
Prostě ušetříte a zároveň nechcete říkat, že část vašich pump je předem o něco horší…
I tak se to dá říct. Pokud jde o benzinky pod značkou MOL, ta síť je teď úplně nová. Nikdo v Česku nemá modernější, což ještě tak tři roky bude naše konkurenční výhoda.
Kdy tedy vaše druhá značka z Česka zmizí? Jak to bude probíhat?
Rebranding všech čerpacích stanic Pap Oil by měl být dokončen v roce 2020. Nejintenzivněji se mu budeme věnovat příští rok, hned jak dokončíme Fresh Cornery na stávajících stanicích MOL. Už teď ale máme několik původně modrých stanic v zelených MOL. Podobně jako u Slovnaftu si ponecháme několik stanic Pap Oil.
Jak už jste řekl, hlavní investiční prioritou značky MOL jsou Fresh Cornery. Teď jich už máte sto. Kolik jich vlastně plánujete?
Máme 306 pump a třetina má barvy Fresh Corneru. Přesný počet pořád nemáme stanovený, ale bude jich minimálně 212. Někde to nebude plná verze, protože to není potřeba. To platí hlavně pro nejmenší čerpací stanice, kde stačí mít jen nabídku kvalitní kávy a hotdogů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.