Největší italská pojišťovací skupina Generali rozšiřuje svůj byznys ve Slovinsku a v Polsku. Generali CEE Holding, který sdružuje 12 středoevropských trhů, na nichž pojišťovna podniká, kupuje ve Slovinsku pojišťovnu Adriatic Slovenica. Akvizice Italům zajistí druhé místo na tamním trhu. V Polsku je Generali na devátém místě a kupuje tam životní a neživotní pojišťovny Concordia Capital a Concordia TUW.

Generální ředitel holdingu CEE Luciano Cirinà říká v exkluzivním rozhovoru pro Hospodářské noviny, že by nákupy ve střední Evropě mohly pokračovat. Jednou ze zemí, ve které by Generali potřebovala posílit víc, je právě Polsko. "Zatím nemáme další takovou transakci přímo na stole a taky o tom nemůžeme dopředu hovořit, ale rozhodně se díváme kolem," říká Cirinà.

Generali CEE Holding má ústředí v České republice, která je pro něj druhým nejdůležitějším trhem v regionu hned po Rakousku. V tuzemsku ovládá Českou pojišťovnu a má zde i vlastní značku - Generali Pojišťovnu.

Říkáte, že trhy střední a východní Evropy jsou v rámci skupiny Generali nejvýnosnější. Čím to je? Je tu nižší konkurenční prostředí v porovnání se západní Evropou?

V současnosti je opravdu nejvýnosnější. Je to dáno určitou fází trhu, jeho strukturou. Trh se víc koncentruje - velcí hráči se stávají většími a někteří hráči z trhu odcházejí. Zákazníci očividně dávají přednost těm silnějším. Tato tendence je vidět například v Česku. Na Západě ti, kteří chtěli odejít, už odešli, a tak zůstávají jen silní hráči s největším kapitálem, silnou distribucí, s větší schopností konkurovat.

Potenciál pro vás tu je ale také kvůli nižšímu pojištění místních ekonomik… 

Ve většině západních zemí, až na některé omezené segmenty a regiony, je rozšíření například neživotního pojištění několikanásobně vyšší než v tomto regionu. V oblasti životního pojištění jsou průměrné výdaje dokonce osmkrát nebo devětkrát vyšší. Je to jednoduše proto, že ve východní Evropě prostě hodně věcí není pojištěných. Vezměte si třeba Polsko, kde je podle rok nebo dva staré statistiky asi 25 procent malých a středních podniků zcela nepojištěných. Když to porovnáte s Německem, nejde jen o to, že tam jich je pojištěno sto procent, ale i pojištění domů a majetku je tam vyšší.

Česko a Slovinsko jsou na tom ještě dobře, ale když jdete víc na východ, tak je pojistka nemovitosti jen u toho, kdo potřebuje hypotéku. To je pro nás obrovský potenciál - růst s novým byznysem. Zcela upřímně, usnadňuje to život. Naši konkurenti také považují tento region za strategický. Vidím silný důvod tu investovat s tím, jak se zdejší společnosti vyvíjejí, jejich ekonomiky rostou a reálný příjem lidí se zvyšuje.

Generální ředitel Generali Philippe Donnet oznámil strategii, která spočívá v tom, že se skupina zaměří na trhy s větším potenciálem a na ty, kde máte dobrou tržní pozici. Součástí toho je prodej byznysů například v Belgii nebo Irsku. On prakticky říká: vezměme peníze, které z prodejů utržíme, a investujme je na lepších trzích. Znamená to, že budete ve střední Evropě dál nakupovat?

Rozhodně. Zatím nemáme další takovou transakci přímo na stole a taky o tom nemůžeme dopředu hovořit, ale rozhodně se díváme kolem. A děláme to už rok dva. V naší skupině skutečně dochází k přeskupení kapitálových investic některých regionů - sem, do Asie, a do některých částí Latinské Ameriky.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru