Britský výrobce luxusního módního zboží Burberry loni zlikvidoval neprodané oblečení, doplňky a parfémy za 28,6 milionu liber (830 milionů korun). Aby zachoval exkluzivitu značky, nechal zboží raději spálit, než by je zlevnil, informoval server BBC. Firma k tomu uvedla, že spalování se provádí ekologicky šetrným způsobem a že výsledná energie se ukládá.

Společnost proslulá především svými šátky a kabáty s typickým vzorem béžovo-červeno-černé kostky se nechová jinak než ostatní módní domy, které dávají přednost pálení před možností, že by zboží mohlo být rozkradeno či znehodnoceno prodejem za nižší cenu. Hodnota loni spálených výrobků značky Burberry byla o šest procent vyšší než v předchozím finančním roce.

Firma obchodovaná na londýnské burze a zahrnutá do hlavního indexu FTSE 100 sdělila, že loňský rok byl neobvyklý. Kvůli prodeji licence na své parfémy a kosmetiku americkému koncernu Coty musela zničit právě především velké množství starších voňavek.

Firma vykázala v minulém finančním roce do 31. března pětiprocentní růst zisku na 413 milionů liber (12 miliard korun). Odbyt zůstal téměř beze změny na 2,7 miliardy liber (78,3 miliardy korun).

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist