Na světě je pouze šest států, ve kterých Google nedrží monopol na internetové vyhledávání. Jde o Rusko, Bělorusko, Japonsko, Jižní Koreu, Čínu a Česko. Americká firma spustila českou verzi svého vyhledávače už v roce 2006. Za tu dobu se jí ale na rozdíl od většiny jiných trhů nepodařilo porazit domácího konkurenta Seznam.cz.

Patrick Zandl, podnikatel a IT publicista, vysvětluje, proč se tuzemskému vyhledávači daří náporu silnějšího zahraničního konkurenta bránit a přitom stále růst na tržbách i zisku. Podle Zandla Seznam.cz nikdy neudělal větší chybu, která by jeho byznys poškodila. Jeho úspěch prý navíc nezávisí ani na tom, že by mu Češi jako konzervativní patrioti dávali před americkým protivníkem přednost.

"Já sám jsem vyhledávání na Seznamu snad nikdy nepoužil. Na druhou stranu ale využívám plno jiných jeho služeb, které jsou velmi kvalitní," říká Zandl, bývalý šéfredaktor odborného IT webu Lupa.cz, který mluví také o Googlu, jenž v úterý slaví 20 let od svého vzniku.

Google za dvacet let své existence vyrostl v globální firmu. Jak se mu podařilo velmi záhy po svém vzniku celosvětově uspět se svým vyhledávačem?

Já bych Google přirovnal k evropské medicíně. Ta se po celém světě prosadila prostě proto, že fungovala. To samé platí i pro Google, jehož vyhledávač byl zkrátka velmi jednoduchý a přitom funkční.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.