Před deseti lety si Volkswagen předsevzal, že se stane největší automobilkou světa. Povedlo se mu to jen částečně. Japonskou Toyotu loni už podruhé za sebou překonal, Japonce ale nedokázal pokořit v ziskovosti a plány automobilky na dobytí amerického trhu selhaly. Firma dokázala dosáhnout rekordních 10 milionů prodaných vozů za rok, ale mimo to se potýkala s aférou dieselgate, která ji stála miliardy eur na pokutách, vyrovnáních i změně technologií. A koneckonců vedla ke pošramocení pověsti aut s logem VW, zvláště ve Spojených státech. Aféru dieselgate ale koncern nakonec zvládl. Posledních deset let v koncernu Volkswagen shrnuje časová osa:
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist