Před deseti lety si Volkswagen předsevzal, že se stane největší automobilkou světa. Povedlo se mu to jen částečně. Japonskou Toyotu loni už podruhé za sebou překonal, Japonce ale nedokázal pokořit v ziskovosti a plány automobilky na dobytí amerického trhu selhaly. Firma dokázala dosáhnout rekordních 10 milionů prodaných vozů za rok, ale mimo to se potýkala s aférou dieselgate, která ji stála miliardy eur na pokutách, vyrovnáních i změně technologií. A koneckonců vedla ke pošramocení pověsti aut s logem VW, zvláště ve Spojených státech. Aféru dieselgate ale koncern nakonec zvládl. Posledních deset let v koncernu Volkswagen shrnuje časová osa:

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist