Největší český internetový obchod Alza.cz loni zvýšil tržby o 19,3 procenta na rekordních 25 miliard korun bez DPH. E-shop se tak zařadil do první desítky největších obchodníků v ČR. Počet objednávek stoupl o 30 procent na 10,3 milionu. Zákazníků měl obchod 3,7 milionu. E-shop letos plánuje expanzi do Rakouska a Německa. Společnost o tom informovala na tiskové konferenci, výši zisku neuvedla.

Obrat rostl napříč zeměmi, kde e-shop působí - v ČR o 21 procent, na Slovensku o 15 procent. "V Maďarsku dosáhl obrat téměř jedné miliardy korun, meziroční nárůst činil 129 procent. Přes 51 procent plateb bylo uskutečněno kartou (terminál i on-line), více než 50 procent objednávek šlo z mobilních zařízení," uvedl místopředseda představenstva Tomáš Havryluk.

Mezi kategorie zboží s obratem vyšším než miliarda korun patřily notebooky, mobilní telefony, počítačové komponenty, příslušenství, televize, bílé elektro (například pračky a sušičky) a malé domácí elektro.

Alza.cz během prodejně nejsilnějšího dne, jímž byl 17. prosinec, dosáhla obratu 240 milionů korun a vyřídila 108 648 objednávek. Za minutu zaměstnanci zpracovali v tento rekordní den 388 objednávek, tedy 6,5 za vteřinu.

E-shop také loni rozšířil distribuční síť a v listopadu zahájil prodej výrobků vlastní značky AlzaPower, která zahrnuje 49 položek, jako jsou nabíječky, kabely, baterie, powerbanky a další.

V letošním roce plánuje Alza pokračovat v expanzi v Maďarsku a rozjet expanzi do Rakouska a Německa. E-shop chce začít s prodejem krmiv pro domácí mazlíčky a rozšířit segment sportovních potřeb. "Rádi bychom se stali největším sportovním e-shopem v Čechách," dodal Havryluk. Firma také pracuje na zrychlení procesu dodání zboží a rozšíření pobočkové sítě.

Alza.cz zvýšila v roce 2017 zisk o čtvrtinu na 808 milionů korun. Působí na 26 trzích EU, má 1500 zaměstnanců. Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Firmu Alza.cz vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru.

Mezi největší internetové obchody v ČR patří dále Mall.cz, Notino.cz, CZC.cz či Kasa.cz. Například společnost Sully System, která zastřešuje e-shopy Mall Group a další e-commerce aktivity, dosáhla ve finančním roce 2016/2017 konsolidovaných čistých tržeb osm miliard korun a měla ztrátu 872 milionů korun.

Tržby tuzemských internetových obchodů stouply loni meziročně o 17 procent na 135 miliard korun, vyplývá z údajů srovnávače cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci. Podíl e-shopů na maloobchodních tržbách stoupl na 11,4 procenta.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist