Začátek letošního roku nebyl pro německý automobilový koncern Volkswagen příliš dobrý. Zejména kvůli slabší poptávce v Číně a Americe dodal v lednu na trh jen 882 200 automobilů, meziročně o 1,8 procenta méně. Mateřské společnosti české Škoda Auto se nicméně podle jejího pátečního sdělení podařilo získat větší podíl na upadajícím globálním automobilovém trhu.
Větší podíl na trhu má nyní VW v Evropě, Jižní Americe a Asii. Na největším trhu s auty v Číně sice německý koncern vykázal pokles prodeje o 2,9 procenta na 387 300 kusů, dařilo se mu ale lépe než trhu jako celku.
Šéf prodeje koncernu Volkswagen Christian Dahlheim označil za největší výzvy prvních měsíců roku situaci v Číně a blížící se vystoupení Británie z Evropské unie. Loni předal největší prodejce automobilů na světě zákazníkům 10,83 milionu aut - vůbec nejvíce v historii.
Z jednotlivých značek koncernu vykázal o tři procenta slabší odbyt výrobce luxusních vozů Audi, sama značka VW prodala o 3,4 procenta méně aut a prodej sportovních vozů Porsche se snížil o 16,1 procenta. Naopak Seat dokázal prodej v lednu zvýšit o 14,2 procenta a se 44 500 prodaných vozů zaznamenal vůbec nejlepší leden v historii. Škoda Auto dodala svým zákazníkům na celém světě minulý měsíc 102 600 vozů, meziročně o 1,1 procenta méně.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist