Začátek letošního roku nebyl pro německý automobilový koncern Volkswagen příliš dobrý. Zejména kvůli slabší poptávce v Číně a Americe dodal v lednu na trh jen 882 200 automobilů, meziročně o 1,8 procenta méně. Mateřské společnosti české Škoda Auto se nicméně podle jejího pátečního sdělení podařilo získat větší podíl na upadajícím globálním automobilovém trhu.

Větší podíl na trhu má nyní VW v Evropě, Jižní Americe a Asii. Na největším trhu s auty v Číně sice německý koncern vykázal pokles prodeje o 2,9 procenta na 387 300 kusů, dařilo se mu ale lépe než trhu jako celku.

Šéf prodeje koncernu Volkswagen Christian Dahlheim označil za největší výzvy prvních měsíců roku situaci v Číně a blížící se vystoupení Británie z Evropské unie. Loni předal největší prodejce automobilů na světě zákazníkům 10,83 milionu aut - vůbec nejvíce v historii.

Z jednotlivých značek koncernu vykázal o tři procenta slabší odbyt výrobce luxusních vozů Audi, sama značka VW prodala o 3,4 procenta méně aut a prodej sportovních vozů Porsche se snížil o 16,1 procenta. Naopak Seat dokázal prodej v lednu zvýšit o 14,2 procenta a se 44 500 prodaných vozů zaznamenal vůbec nejlepší leden v historii. Škoda Auto dodala svým zákazníkům na celém světě minulý měsíc 102 600 vozů, meziročně o 1,1 procenta méně.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist