Největšímu výrobci sportovního oblečení a obuvi na světě, společnosti Nike, vychází sázka na on-line prodej, velký zájem mají zákazníci také o nové modely bot Jordan nebo Air Max. I díky tomu začíná americká společnost opět vydělávat. Zatímco loni na konci třetího účetního kvartálu oznámil Nike čistou ztrátu 921 milionů dolarů, letos za stejné období vydělal 1,1 miliardy dolarů.

Tržby americké sportovní značky vzrostly o sedm procent na 9,61 miliardy dolarů. Firmě se daří především v Číně, kde prodeje rostly téměř o čtvrtinu. Dvouciferný růst zaznamenal Nike také v Jižní Americe, Africe nebo Evropě. "V Číně zaznamenáváme úžasně rychlý růst, stále jsme ale daleko pod dlouhodobými možnostmi na tomto trhu," řekl finanční ředitel společnosti Andy Campion.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak akcie firmy Nike ovlivnilo kuriózní zranění basketbalisty univerzitního týmu Duke Blue Devils Ziona Williamsona a kdo jsou hlavní konkurenti firmy na americkém trhu?
  • Proč Adidas odvolal Gila Steyaerta zodpovědného za zásobování a jaké celebrity teď značku propagují?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se