Nápojářské skupině Kofola vzrostly v letošním prvním čtvrtletí tržby meziročně o 7,6 procenta na 1,29 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) jí stoupl o 12,2 procenta na 118,2 milionu korun a provozní výsledek hospodaření o 9,9 procenta. V provozním výsledku byla letos firma ve ztrátě 12 milionů korun, loni ve stejném období činila ztráta 13,3 milionu. Kofola to ve středu uvedla v tiskové zprávě.
Na valné hromadě, která se uskuteční v červnu, chce firma rozdělit akcionářům 301 milionů korun. Dividenda by v takovém případě představovala 13,50 koruny na akcii, v loňském roce činila před zdaněním 16,20 koruny.
Kofola uvedla, že za pozitivním výsledkem stojí především růst na českém a slovenském trhu a nadstandardní výkon v adriatickém regionu. Letos prodala polskou společnost Hoop Polska. Firma uvedla, že jí to umožňuje soustřeďovat energii na rozvoj růstových trhů a aktivit.
Generální ředitel skupiny Jannis Samaras uvedl, že čísla jsou skvělá. "Velmi nás potěšilo, že růstu všech klíčových ukazatelů jsme dosáhli i přes to, že v prvním čtvrtletí ve srovnání s loňským rokem panovalo horší počasí a navíc jeden z prodejních vrcholů, Velikonoce, letos připadl až na duben," uvedl Samaras.
Firma uvedla, že výnosy, které v prvním čtvrtletí vygeneroval český a slovenský trh, byly meziročně vyšší o 4,1 procenta. V segmentu HoReCa (hotely, restaurace a další gastronomické provozy) v Česku Kofola v prvním kvartále zaznamenala rekordní tržní podíl, na Slovensku poprvé překonala hranici 40 procent. Výrazně k tomu přispěla čepovaná kofola.
Tihle chlapci přijeli ve škodovkách a všechny peníze vráží do firmy. Na ty si dejme pozor, říkal o nás šéf Coca-Coly, vzpomíná spolumajitel Kofoly Jendřejek
"Adriatický region opět přinesl pozitivní výsledek, když skupina na tomto trhu dosáhla dvojciferného růstu tržeb. Za růstem ve výši 12,5 procenta stojí především prodeje minerální vody Radenska, ale také chorvatské minerální vody Lipički Studenac. Oba zmiňované regiony, československý a adriatický, vygenerovaly 87,3 procenta celkových tržeb skupiny," uvedla společnost Kofola.
Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má devět výrobních závodů na pěti evropských trzích a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří kromě Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist