Když má člověk vrátit dvě stě korun kolegovi, který za něj zaplatil oběd, často bývá snazší vybrat si z bankomatu a splatit dluh v hotovosti. Druhá varianta, tedy zeptat se na jeho účet, pracně naťukat dlouhou řadu čísel do internetového bankovnictví a nakonec den dva čekat, než se částka kolegovi připíše na účet, je zkrátka moc náročná. Rozvoj bankovních aplikací pro chytré telefony však situaci začíná měnit.
Dobrým příkladem je britská mobilní banka Revolut, která funguje jako předplacená platební karta spojená s aplikací, skrz niž kontroluje uživatel zůstatek na účtu či zadává platby. Když dá aplikaci přístup do telefonního seznamu, Revolut mu rovnou vypíše seznam všech jeho kontaktů, které aplikaci používají a tuto funkci jí povolily. Poslat dvě stě korun je pak záležitost jednoho kliknutí. Uživatel může k platbě rovnou připojit i krátkou zprávu.
Co se dočtete dál
- V textu se dále dočtete:
- Jak mobilní banky rozšiřují záběr svého podnikání?
- Proč jsou v Revolutu běžné dlouhé přesčasy a intenzivní pracovní tempo?
- Čím se snaží tradiční banky stáhnout náskok nových mobilních společností?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.