Prodej osobních aut s hybridním pohonem se letos za tři čtvrtletí meziročně zvýšil o 74 procent na 5763 vozů. Elektromobilů se prodalo 586, tedy o čtvrtinu více. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Jedničkou v prodeji hybridních aut je stále Toyota, která zákazníkům dodala 2229 vozů, následuje Audi s prodejem 926 hybridů a třetí je Mercedes-Benz se 414 vozy. Na čtvrtém místě je prémiová značka Toyoty Lexus s 324 vozy.

Nejprodávanějším modelem je Toyota Corolla s prodejem 894 aut na kombinovaný pohon, druhá je Toyota RAV4 s 830 vozy a třetí rovněž Toyota s crossoverem C-HR, který si koupilo 685 zákazníků.

"Obliba a prodeje hybridních vozů stabilně rostou, aktuálně tvoří již 40 procent našich prodejů. Češi si stále více uvědomují jejich úspornost, vysokou zůstatkovou hodnotu i ekologičnost a komfort. Nabídka je už přitom velmi pestrá a uspokojí zájemce o malé vozy, limuzíny i SUV," uvedla mluvčí Toyoty Jitka Jechová.

Na konci roku přijde na trh první hybridní Škoda s plug-in hybridem Superb, což by mohlo celkové prodeje ještě výrazně zvýšit. Hybridům do zásuvky se zatím v tuzemsku moc nedaří. V hybridním segmentu mají podíl kolem pěti procent.

Hybridní vozy tvořily zhruba tři procenta celkového počtu prodaných nových aut. Největší podíl, přes 70 procent, mají benzinová auta, diesely jsou druhé s 27 procenty trhu.