Prodej osobních aut s hybridním pohonem se letos za tři čtvrtletí meziročně zvýšil o 74 procent na 5763 vozů. Elektromobilů se prodalo 586, tedy o čtvrtinu více. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Jedničkou v prodeji hybridních aut je stále Toyota, která zákazníkům dodala 2229 vozů, následuje Audi s prodejem 926 hybridů a třetí je Mercedes-Benz se 414 vozy. Na čtvrtém místě je prémiová značka Toyoty Lexus s 324 vozy.
Nejprodávanějším modelem je Toyota Corolla s prodejem 894 aut na kombinovaný pohon, druhá je Toyota RAV4 s 830 vozy a třetí rovněž Toyota s crossoverem C-HR, který si koupilo 685 zákazníků.
"Obliba a prodeje hybridních vozů stabilně rostou, aktuálně tvoří již 40 procent našich prodejů. Češi si stále více uvědomují jejich úspornost, vysokou zůstatkovou hodnotu i ekologičnost a komfort. Nabídka je už přitom velmi pestrá a uspokojí zájemce o malé vozy, limuzíny i SUV," uvedla mluvčí Toyoty Jitka Jechová.
Továrna pod proudem: Škoda zahájila v Kvasinách výrobu hybridního Superbu schopného bezemisního provozu
Na konci roku přijde na trh první hybridní Škoda s plug-in hybridem Superb, což by mohlo celkové prodeje ještě výrazně zvýšit. Hybridům do zásuvky se zatím v tuzemsku moc nedaří. V hybridním segmentu mají podíl kolem pěti procent.
Hybridní vozy tvořily zhruba tři procenta celkového počtu prodaných nových aut. Největší podíl, přes 70 procent, mají benzinová auta, diesely jsou druhé s 27 procenty trhu.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist