Německá automobilka Daimler se chystá do tří let zrušit po celém světě 10 tisíc pracovních míst, což jsou více než tři procenta z celkového počtu zaměstnanců. Firma v pátek uvedla, že ohledně tohoto plánu už dosáhla dohody s odbory. Automobilky teď výrazně investují do vývoje ekologičtějších a autonomních vozidel. Poptávka v Číně, která je jejich největším odbytištěm, totiž klesá a obchodní válka mezi Spojenými státy a Čínou brzdí světové hospodářství.

"Automobilový průmysl prochází největší proměnou ve své historii," uvedl Daimler v prohlášení, z něhož citovala agentura Reuters. Společnost se dohodla s odbory na řadě různých opatření na snížení nákladů a pracovních míst, včetně rozšíření možnosti částečného odchodu do důchodu a nabídky odchodného v Německu. Společnost také na celém světě zruší deset procent vedoucích pozic.

Daimler už tento měsíc oznámil, že chce zvýšit konkurenceschopnost, mimo jiné snížením nákladů na zaměstnance asi o 1,4 miliardy eur (téměř 36 miliard korun) do konce roku 2022.

Automobilka Audi z koncernu Volkswagen v úterý uvedla, že v Německu do roku 2025 zruší asi 9500 pracovních míst. Chce tak ušetřit miliardy eur a přizpůsobit výrobu éře elektromobilů.

Další německá automobilka BMW rovněž tento týden informovala, že vedení dosáhlo se zaměstnanci dohody, která umožní vyhnout se "drastickým opatřením".

Snižování počtu pracovních míst i nákladů nedávno oznámili rovněž dva z významných dodavatelů automobilového průmyslu - německý výrobce automobilových součástek Continental a výrobce osvětlovací techniky Osram.

Pod koncern Daimler spadá i společnost EvoBus, která v Holýšově na Domažlicku vyrábí skelety a části karoserií autobusů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist