Odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen se v loňském roce zvýšil o 0,5 procenta na 6,28 milionu vozů. Oznámila to v pondělí firma.

Značce VW se podařilo dosáhnout celoročního růstu díky dobrému výkonu v prosinci, kdy se její odbyt meziročně zvýšil téměř o 14 procent na 615 200 vozů, a to zejména v Evropě a v Asii. K růstu přispěla skutečnost, že předloni měly na odbyt negativní vliv komplikace související s přechodem na nový systém testování automobilových emisí WLTP.

"V roce 2019 jsme svou pozici na globálním trhu výrazně zlepšili značným zvýšením tržního podílu. To je jasná známka síly naší značky," uvedl šéf prodeje značky VW Jürgen Stackmann.

Mezi další značky koncernu Volkswagen patří například Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche či Seat. Jeho součástí je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto.

Přesné údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek za loňský rok zatím skupina Volkswagen nezveřejnila. Koncernový šéf Herbert Diess nicméně minulý týden uvedl, že odbyt mírně překonal předloňských 10,83 milionu vozů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist