Když se András Tombor objevil v první lize maďarských finančníků spjatých s vedením vládní strany Fidesz, nezávislý server Index.hu o něm v listopadu 2016 napsal článek s titulkem "Chapadla Habonyho ručitele dosáhnou všude".
Narážel tím na fakt, že Tombor se vyskytuje v mnoha odvětvích maďarské ekonomiky a zároveň pomohl Árpádu Habonymu, velmi blízkému poradci premiéra Viktora Orbána, vysokou půjčkou, aby zamaskoval fakt, že Habony si žije na vysoké noze, ale vlastně nemá žádný oficiální příjem. Tombor se nyní stává většinovým majitelem největší české letecké továrny Aero Vodochody, menšinový podíl v ní má skupina Omnipol českého zbrojaře Richarda Hávy. Podle týdeníku HVG si nedávno Tombor zaregistroval novou firmu Aero Investment Partner Zrt, kde vlastní většinu 50,59 procenta. Zbytek firmy patří právě Hávovi a jeho synům.

Podle názorů některých maďarských novinářů je Tombor nyní jedním z nejdůležitějších oligarchů pracujících pro premiéra Orbána. "Nemáme s ním žádnou transakční historii, pokud vím. Ale je to celkem prosté. Okruh investorů, kteří se v současné době chtějí vrhnout do obranného průmyslu a investovat do vysoce pokročilých technologií, je limitovaný. Myslím, že v jeho rozhodování hrála roli i geografická blízkost a znalost střední Evropy," řekl o Tomborovi v rozhovoru pro HN Richard Háva, většinový majitel společnosti Omnipol, která bude manažersky Aero řídit.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Komentáře ke článku

Martin Pánek 12.06.2020 15:08
V Aeru se bude nyní projevovat nejen ruský ale i čínský vliv; už dnes je jejich zájem o technologie ve fabrice zřetelný.....a k tomu navíc Kellnerův zájem o letiště :- ( . Aero asi bude moci zapomenout na pokročilejší elektroniku Po ztrátě Kunovic je to další šupa do českého leteckého průmyslu
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru