Pražská hipsterská scéna se z pandemie koronaviru oklepala celkem rychle. Svědčí o tom mimo jiné výkony start-upu Genster. Ten klientům, zatím výhradně mužům, na základě osobních informací posílá za poplatek od 300 do 500 korun tipy na to, z kterých kousků oblečení si sestavit šatník. Genster v červenci dosáhl na meziroční 200procentní nárůst počtu objednávek. Obrat se pohybuje kolem dvou milionů korun měsíčně.
Zakladatelka firmy Genster Michaela Kloudová přiznává, že v začátcích karantény jim tržby, jako většině fashion firem, spadly a noví zákazníci vesměs nepřicházeli. Trend potvrzuje i průzkum České spořitelny, podle nějž Češi v prvních týdnech karantény utráceli za oblečení přibližně o 80 procent méně něž v předešlých měsících. Genster proto změnil strategii a místo hledání nových zákazníků se zaměřil na ty stávající.
"Přes duben a květen se nám hrozně dařilo, vyrostli jsme přes 60 procent," říká Michaela Kloudová. Doplňuje, že meziměsíční růst se v dalších měsících pohyboval kolem patnácti procent.
Většinu módního průmyslu držel hlavně na jaře nad vodou prodej oblečení na doma. A Kloudová přiznává, že i v Gensteru se zvýšil prodej tepláků. Nijak zásadně se ale podle ní poptávka po oblečení nezměnila a muži prý chtějí stále vypadat dobře. "Naopak se po karanténě těšili na to, až půjdou zase ven, což ukazují i zvyšující se čísla," doplňuje.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.