Ještě před několika lety byly elektromobily jen auty pro snílky a technologické nadšence. Situace se ale rapidně mění a dnes jen těžko najdeme automobilku, která by nějaký druh elektrického vozu nenabízela nebo nepřipravovala na nejbližší dobu. Boom elektromobility je tady a i proto je důležité diskutovat o tom, co její nástup přináší. I proto začíná už třetí ročník konference a workshopu Elektromobilita.

Škoda letos představila přelomový model – své první elektrické SUV Enyaq. Nabídne hned několik variant podle výkonu a kapacity baterií a dojezd přes 500 kilometrů na jedno nabití. To je ale jen začátek. V nejbližších letech chce Mladá Boleslav rozšířit nabídku svých elektrifikovaných vozů. Co má v plánu a jak její záměr ovlivní český trh s novými vozy? To na konferenci představil Jiří Maláček, ředidel Škoda Auto Česká republika. V úterý 6. října ve 14 hodin vystoupil v diskusním bloku nazvaném Elektromobilita v kontextu zelené transformace Evropy.

Jedním z lákavých témat letošní konference je také nástup vodíkové technologie. V Česku v tuto chvíli stále chybí byť jediná veřejně dostupná čerpací stanice na vodík, přitom měla stát už v polovině letošního roku. Jaká je výhoda vodíkového palivového článku proti běžnému elektromobilu? A je vůbec možné v českých podmínkách vyrábět takzvaný zelený vodík? Ve středu 7. října od 10 hodin o tom budou diskutovat v bloku Technologie zástupci Hyundai, Simenes, Unipetrol a ČEZ.

Konference a workshop Elektromobilita se bude tentokrát plně odehrávat on-line. Její kompletní program najdete na webu Elektromobilita.cz. Jednotlivé přednášky pak můžete sledovat zde.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist