Před hromadnou dovolenou v automobilce Škoda Auto, která je plánována na první dva týdny v srpnu, se zruší řada dalších směn. Letní odstávka výroby tak začne ještě před dovolenou. Důvodem je především nedostatek dílů, uvedl ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář.

Firma také potřebuje uvolnit výrobní haly pro plánovanou údržbu. „Na všechny zrušené směny nad rámec termínu hromadné dovolené odbory KOVO vyjednaly překážku na straně zaměstnavatele s náhradou mzdy ve výši 85 procent průměrné mzdy,“ uvedl předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. Do průměrné mzdy se započítávají například i mimořádné roční bonusy.

Poslední červencový týden, tedy v týdnu před hromadnou dovolenou, se zruší několik směn ve všech třech českých závodech. Odstávka výroby v Mladé Boleslavi je ve většině provozů naplánována na středeční odpolední směnu, výroba se zastaví ve středu ve 22:00 na linkách MBI, MBII, svařovnách MBI a MBII a v lakovně B. V lakovně A bude výroba končit v noční směně na čtvrtek.

Související

I v Kvasinách je zastavení výroby před dovolenou plánované na středeční odpolední směnu. Směny se v posledním červencovém týdnu ruší i ve Vrchlabí.

Výroba vozů v Mladé Boleslavi a Kvasinách začne po hromadné dovolené noční směnou z neděle na pondělí 16. srpna. V některých dalších provozech a směnných systémech se náběh výroby liší. Odbory počítají s tím, že v některých provozech bude nadále omezená výroba.

Kvůli nedostatku čipů, které automobilka používá do palubní elektroniky, se na přelomu června a července téměř zastavila na dva týdny výroba. Zaměstnanci po dobu odstávky dostávali náhradu mzdy ve výši 85 procent průměrného platu. Škoda rušila některé směny ve výrobě i předtím.

Čipy využívají automobilky v palubní elektronice, problém nemá jen Škoda Auto, ale všechny světové automobilky. Poptávka po čipech převyšuje nabídku, výrobu čipů zkomplikovaly mimo jiné například zimní sněhové bouře v Texasu, kde tamní velcí výrobci čipů museli zastavit nebo omezit produkci. Na nedostatku čipů se projevuje také pandemie koronaviru.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru