Méně turistů, méně byznysmenů na cestách a tím pádem i nižší obsazenost a výdělky. Český trh s ubytováním bojuje s dopady koronavirové pandemie těžce. Podle analytické firmy STR byly v červnu pražské hotely dokonce nejpostiženější v Evropě. Doba prázdných pokojů ale nepřináší jen počítání ztrát. Podle vedoucího výzkumu v oddělení hotelových nemovitostí ve společnosti Cushman & Wakefield Bořivoje Vokřínka část hoteliérů naopak investuje do renovací, které by se během plného provozu dělaly obtížněji. Rekonstrukci, při níž zvýšil počet nabízených pokojů, má čerstvě za sebou i pražský hotel Marriott.
„Měli jsme 293 pokojů, nyní jich máme 416. Počet ještě zvýšíme na konečných 419. Rozšířili jsme také salonek, který byl předtím malý. Zvětšili jsme též spodní patro s restaurací, přidali další prostory k setkávání,“ vyjmenovává v rozhovoru pro HN generální ředitel pražského Marriottu William Boulton-Smith.
HN: S expanzí jste začali už před covidem. Nepřemýšleli jste, že byste ji v době krize zastavili?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist