Konkurence prodejců sportovního vybavení v Česku zeslábne. Po dvaceti letech se ze zdejšího trhu stahuje řetězec prodejen Hervis. Zhruba polovinu svých 16 kamenných poboček přenechá za nespecifikovanou cenu konkurenčnímu Intersportu, o osudu zbytku se teprve jedná. Informaci jako první přinesl týdeník Hrot.

Mluvčí rakouské společnosti Spar, která Hervis vlastní, Nicole Berkmannová odmítla na dotaz serveru Aktuálně.cz uvést důvody, proč značka z Česka odchází. „K tomuto rozhodnutí se nevyjadřujeme,“ řekla pouze. Už v roce 2014 stáhl Spar ze zdejšího trhu řetězec supermarketů Interspar. Jeho prodejny tehdy koupila firma Ahold provozující síť obchodů Albert.

Hervis do Česka vstoupil v roce 2002 a stal se jedním z nejpopulárnějších řetězců se sportovním zbožím. V posledních letech byl ale ztrátový. V roce 2019 utržil 705 milionů korun a vykázal ztrátu 60 milionů, o rok později jeho tržby klesly na 460 milionů korun a ztráta naopak vzrostla na sto milionů. Výsledky za loňský rok zatím známé nejsou.

Rakouský řetězec přenechá své německé konkurenci Intersportu prodejny v Praze, Brně, Zlíně, Českých Budějovicích, Karlových Varech a Trutnově. Zatím není zřejmé, o kolik prodejen přesně půjde. Hervis a Intersport ve společné tiskové zprávě zmiňovaly, že jich bude osm nebo devět. Obchod by měly dotáhnout do poloviny letošního roku.

Hervis své pobočky v Česku postupně zavíral už dříve. Skončila například prodejna v Táboře, Chebu nebo outlet v Hatích. Před dvěma lety se stáhla i z pražského OC Nový Smíchov, kde ji nahradil konkurenční Decathlon. Celkem má Hervis pobočky v dalších šesti zemích střední a východní Evropy.

Kromě zmíněného Decathlonu a Intersportu zůstane v Česku po odchodu Hervisu z velkých prodejců sportovního zboží ještě Sportisimo a A3 sport. Dříve tu své prodejny provozovala ještě značka Gigasport rakouské obchodní skupiny Kastner & Öhler. Ta ale firmu z českého trhu v roce 2012 stáhla. Podobně jako Hervis se tehdy potýkala s výrazným poklesem tržeb.