Když zaměstnanec absolvuje školení ve virtuální realitě zapamatuje si z něj devadesát procent, zatímco z manuálu maximálně dvacet. „Virtuální realita je zážitek,“ vysvětluje „kouzlo“ Rudolf Číhák, spoluzakladatel a šéf inovačního centra IdeaSense. To firmám pomáhá držet krok s technologickým vývojem a na trh přivádět originální produkty. „Kdo dnes nepracuje na inovacích, riskuje, že skončí v propadlišti byznysových dějin,“ tvrdí Číhák a se svou firmou má na kontě přes 200 inovací pro přední české firmy včetně Avastu, ČEZ či České spořitelny. Nyní pro rakouský Wienerberger dolaďuje projekt zdícího robota a pro České dráhy nebo Tesco zase školí zaměstnance ve virtuální realitě. 

HN: Jaké firmy vás většinou oslovují s tím, že chtějí být inovativnější?

Často to jsou firmy, které mají obavy, že ztrácí krok s dobou nebo se chtějí připravit na budoucí vývoj trhu. Říkají nám: „Mám pocit, že když budu dál dělat to, co dělám už 30 let, tak můj byznys skončí. Co máme dělat jinak, abychom přežili?“ My pak vymýšlíme, jak změnit či vylepšit jejich byznys model. 

HN: Můžete uvést nějaký příklad?

Pokud přijedete do obchodního centra, tak vás u vjezdu do garáže zastaví závory. Více než polovinu trhu s těmito parkovacími systémy drží jedna česká firma, se kterou jsme na začátku letošního roku začali spolupracovat. Dodávají závory tam, kde je třeba omezovat příjezd a odjezd. K tomuto účelu využívají závory, které už dnes ale v podstatě nepotřebujete. Konkurenční firma může kdykoliv přijít s tím, že stačí naskenovat značku a když auto opustí parkoviště bez placení, přijde majiteli pokuta. Pokud na závorách stojí celý váš byznys, může vás to zničit.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.