Když zaměstnanec absolvuje školení ve virtuální realitě, zapamatuje si z něj devadesát procent, zatímco z manuálu maximálně dvacet. „Virtuální realita je zážitek,“ vysvětluje „kouzlo“ Rudolf Čihák, spoluzakladatel a šéf inovačního centra IdeaSense. To firmám pomáhá držet krok s technologickým vývojem a na trh přivádět originální produkty. „Kdo dnes nepracuje na inovacích, riskuje, že skončí v propadlišti byznysových dějin,“ tvrdí Čihák a se svou firmou má na kontě přes 200 inovací pro přední české firmy včetně Avastu, ČEZ či České spořitelny. Nyní pro rakouský Wienerberger dolaďuje projekt zdicího robota a pro České dráhy nebo Tesco zase školí zaměstnance ve virtuální realitě. 

HN: Jaké firmy vás většinou oslovují s tím, že chtějí být inovativnější?

Často to jsou firmy, které mají obavy, že ztrácí krok s dobou, nebo se chtějí připravit na budoucí vývoj trhu. Jejich zástupci nám říkají: „Máme pocit, že když budeme dál dělat to, co děláme už 30 let, tak náš byznys skončí. Co máme dělat jinak, abychom přežili?“ My pak vymýšlíme, jak změnit či vylepšit jejich byznysmodel. 

HN: Můžete uvést nějaký příklad?

Pokud přijedete do obchodního centra, tak vás u vjezdu do garáže zastaví závory. Více než polovinu trhu s těmito parkovacími systémy drží jedna česká firma, se kterou jsme na začátku letošního roku začali spolupracovat. Dodávají závory tam, kde je třeba omezovat příjezd a odjezd. K tomuto účelu využívají závory, které už dnes ale v podstatě nepotřebujete. Konkurenční firma může kdykoliv přijít s tím, že stačí naskenovat značku, a když auto opustí parkoviště bez placení, přijde majiteli pokuta. Pokud na závorách stojí celý váš byznys, může vás to zničit.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se