Hlavní značce koncernu Volkswagen šéfuje Thomas Schäfer teprve tři týdny, ale už má v plánu velké změny. A významně se dotknou i české Škody Auto, kterou německý manažer ještě před měsícem vedl. Domácí továrny automobilky se totiž musí připravit na větší provázání mezi jednotlivými značkami koncernu a určitou ztrátu autonomie a originality.
Automobilky jako Volkswagen, Seat nebo právě Škoda by měly sdílet ještě více dílů a továren, než bylo dosud zvykem, a pracovat na výrobě aut společně. „Dříve jsme ztráceli zbytečně moc času tím, že jsme v koncernu byli zaneprázdnění jeden druhým. Konkurence je venku, není uvnitř společnosti,“ řekl Schäfer v rozhovoru pro agenturu Bloomberg. Vedle funkce předsedy představenstva značky Volkswagen má Schäfer zodpovědnost i za všechny velkoobjemové značky, jeho slova jsou proto pro další směřování Škodovky stále klíčová.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.