Novým prozatímním výkonným ředitelem americké společnosti Groupon se stal Dušan Šenkypl. Do pozice CEO ho jmenovalo představenstvo firmy. Šenkyplovou rolí bude aktivně řídit transformaci Grouponu a dohlížet na každodenní chod společnosti.

„Je to výzva, která rozhodně nebude jednoduchá,“ řekl Šenkypl HN. „Každopádně tam skládáme super tým, na české poměry bych řekl hvězdný, a s takovými lidmi je radost pracovat.“

Ve vedení Grouponu již působí řada Čechů, což je důsledek investiční ofenzivy skupiny Pale Fire Capital. Za ní stojí trojice Jan Barta, David Holý a právě Šenkypl. Se strategií celkové proměny firmy Šenkyplovi pomáhá Marie Havlíčková, bývalá ředitelka Slevomatu, a jako prozatímní technický ředitel v Grouponu působí Vojtěch Ryšánek, který stál u poslední proměny Aukra.

Jelikož se v Grouponu organizuje práce na dálku podle hesla „remote-first“, i Šenkypl bude společnost, která má centrálu v Chicagu, řídit z Prahy. „Pevně věřím, že s těmi správnými lidmi v naší misi zvyšovat hodnotu Grouponu pro akcionáře uspějeme,“ řekl Šenkypl, jenž nadále zůstává v představenstvu Grouponu. Tam byli spolu s Janem Bartou jmenováni v červnu, respektive listopadu loňského roku, kdy se Pale Fire Capital stal největším akcionářem společnosti Groupon s aktuálním podílem ve výši 22 procent.

Groupon, matka všech slevových portálů, zažívá špatné časy. Naposledy ohlášené výsledky za čtvrtý kvartál roku 2022 byly velkým zklamáním: 19 milionů aktivních zákazníků, 148 milionů dolarů v tržbách a 281 milionů dolarů na účtech.

Groupon plánuje dál snižovat náklady s cílem ušetřit do konce roku 2023 přibližně 250 milionů dolarů. A v dalším období v podobném tempu pokračovat. Zároveň se nové vedení pokusí obnovit růst společnosti a dostat ukazatel zisku EBITDA do černých čísel. K tomu má pomoci proměna po vzoru českého Slevomatu.

„Už několikrát se mi povedlo z ničeho vybudovat firmu s miliony uživatelů a skvělými byznysovými výsledky. Úspěch našich předchozích projektů byl postavený na superefektivních týmech a škálovatelných procesech. Toto bude i moje priorita pro první měsíce v Grouponu,“ popisuje svoji vizi Dušan Šenkypl, který stál za vybudováním srovnávacího portálu ePojištění.cz, který v roce 2018 koupila německá mediální skupina Bauer Media. Do portfolia Pale Fire Capital nyní patří například Aukro, cyklistický start-up Rouvy či Semantic Visions.

„Groupon má podle mě mnoho nevyužitého potenciálu. Změny, které potřebujeme udělat, jsou zásadní. Budeme podporovat týmy, aby byly agilní a efektivní. Nenaplnění potenciálu Grouponu není věcí makro pohledu, ale je o schopnosti efektivně realizovat potřebné projekty,“ dodal Šenkypl.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist