Německý koncern Volkswagen se rozhodl, že prozatím zastaví plány na výstavbu další továrny na baterky v Evropě. Ostrouhá tak region střední Evropy, kde si na zisk jeho gigafactory vedle Česka věřilo i Polsko nebo Maďarsko. Po dvou letech jednání a odkladů verdiktu tak jde o první jasné oznámení Volkswagenu, jak na situaci kolem továrny nahlíží. 

Šéf koncernu Oliver Blume, který v pondělí jednal s českým premiérem Petrem Fialou (ODS) a ministrem průmyslu a obchodu Jozefem Síkelou, řekl, že hlavně kvůli pomalejšímu náběhu trhu s elektromobily prozatím neexistují obchodní důvody, proč by měl koncern stavět nový závod na baterky. Automobilovému obrovi se navíc nyní příliš nedaří. Za první tři čtvrtletí letošního roku mu meziročně klesl provozní zisk o sedm procent na 16,2 miliardy eur (necelých 400 miliard korun). Na důležitém trhu v Číně ztrácí dominanci a v Německu není o elektromobily hlavní značky takový zájem, jaký by si skupina představovala

Výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl si však myslí, že momentální zastavení plánů na výstavbu gigafactory pro Česko zatím není taková tragédie. „Ani jedna strana nemluvila o žádném timingu. Rozhodnutí může klidně padnout během roku nebo dvou,“ říká v rozhovoru pro HN. 

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • V čem vláda musí podle Petzla přidat?
  • Na co koukají investoři při rozhodování, kam umístí svou továrnu?
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.