Česká pobočka doručovací firmy Wolt má nového šéfa. Je jím Tomáš Beniak, který doposud vede i slovenský Wolt. Nyní povede obě pobočky. Na českém trhu ho nečeká nic jednoduchého, na trhu s doručováním jídla je silná konkurence v podobě firem Foodora a Bolt Food. Trh také výrazně ovlivňuje slevová válka mezi trojicí nejsilnějších doručovatelů jídla.
V současnosti působí Wolt ve 36 českých městech. Na letošní rok má ale v plánu rozsáhlou expanzi do dalších desítek větších i menších měst.
„Expanze do dalších regionů je samozřejmě logickým krokem k tomu, jak se dostat k co nejvíce zákazníkům. Ve Woltu to ale vždy děláme také s úmyslem podpory regionální ekonomiky a menších místních obchodů a restaurací. Celkem 86 procent všech partnerů Woltu jsou menší firmy,“ uvedl nový CEO českého Woltu Tomáš Beniak, jehož firma má velmi silnou pozici v Brně a Praze, v jiných krajských městech a regionech je to ale slabší.
Slevová válka a stomilionové náklady na marketing. Ještě nějaký čas budeme ztrátoví, říká šéf Foodory
Že konkurenční boj na trhu stále nabírá na intenzitě, si všímá i šéf české Foodory, původně Dámejídlo, Adam Kolesa. „Na jedné straně máme Bolt, který se profiluje jako levná značka se spoustou slev. Na druhé straně je Wolt, který začal jako prémiový a nyní jdou do mass marketu a také začali více nabízet slevy,“ řekl v podzimním rozhovoru pro HN Kolesa s tím, že do marketingu musí dávat stamiliony ročně. Právě Foodora je hlavním konkurentem Woltu v regionech, s Bolt Foodem pak soupeří spíše ve větších městech.
Podobně jako Foodora se i Wolt čím dál více přesouvá na pole retailu. Nebude tak chtít spoléhat jen na doručování hotových jídel z restaurací, ale i na rozvážku potravin. Rozvíjet chce vlastní online obchod Wolt Market i portfolio dostupných supermarketů. Už dnes spolupracuje Wolt s obchody jako Albert, Tesco, Penny a Delmart.
Spolu s tím chce nový šéf českého Woltu sázet i na budování předplatitelské báze aplikace ve Wolt+ nebo na rozšíření platformy Wolt Drive, kde jiné e-shopy mohou využít volných kurýrů Woltu pro doručení vlastního zboží.
„Pro dosažení lepší pozice na trhu je naprosto klíčové, abychom posílili nabídku, kterou najde náš zákazník v aplikaci. A nejde jen o skvělý výběr jídel, ale taky o další produkty. Snažíme se ve Woltu vytvořit největší obchodní dům v kapse, součástí kterého musí být tento rok skvělá nabídka potravin, a to ve všech velkých městech,“ popisuje Beniak.
Před nástupem do Woltu se Beniak věnoval neziskovým projektům, které vedl například v organizaci LEAF. Do byznysového světa se později dostal přes evropského poskytovatele coworkingových prostor HubHub, která je součástí developerské společnosti HB Reavis. V ní zastával pozici country managera.
Beniak nastoupil do Woltu v roce 2021, kdy se stal šéfem slovenské pobočky. V době nástupu byl Wolt na Slovensku ve čtyřech městech, nyní už je téměř v sedmdesáti a spolupracuje se zhruba třemi tisíci partnery. Na Slovensku se stal lídrem trhu, podobné cíle má i na tom českém. Do Česka přišel původně finský Wolt v roce 2018, čtyři roky po založení.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist