Škoda Auto loni celosvětově vyrobila přes 888 tisíc vozů, zhruba o 108 tisíc aut víc než v předchozím roce. Více než 781 tisíc vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Přes 52 tisíc vozů Škoda vyrobila v indických závodech. Automobilka o tom informovala v tiskové zprávě.

Pro vozy mateřského koncernu Volkswagen vyrobila Škoda Auto více než 313 tisíc bateriových systémů pro plně elektrické vozy na platformě MEB a pro vozy s plug-in hybridním pohonem.

Síť závodů vyrábějících modely Škoda zahrnovala loni 11 výrobních míst. Loni v říjnu začala automobilka s přípravou na návrat výroby do Kazachstánu. V září vstoupila na vietnamský trh, kde letos dokončí výrobní linku.

„V uplynulém roce jsme celosvětově vyrobili více než 888 tisíc vozů značky Škoda, což dokazuje naši schopnost rychle a pružně se přizpůsobit dynamicky se měnícímu a geopoliticky náročnému prostředí. Tento úspěch odráží náš závazek vůči zákazníkům, značce Škoda a koncernu. Naše nedávné vstupy na nové trhy a přidání lokálních výrobních závodů představují klíčové kroky v rozšiřování našich globálních výrobních kapacit,“ uvedl člen představenstva Škody pro výrobu a logistiku Andreas Dick.

Ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila loni automobilka přibližně 556 tisíc vozů modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, Enyaq a Enyaq Coupé. Vzniklo tam rovněž přes 349 tisíc manuálních převodovek typů MQ100 a MQ200, 1,7 milionu náprav a téměř 470 tisíc motorů EA211, které se montují i do vozů ostatních koncernových značek. Od roku 2022 se v Mladé Boleslavi vyrábějí také baterie pro plně elektrické vozy. Loni bylo vyrobeno 165 606 bateriových systémů pro plně elektrické vozy na platformě MEB a 147 625 bateriových systému pro vozy s plug-in hybridním pohonem.

V závodě v Kvasinách vyrobila automobilka 225 tisíc vozů Karoq, Kodiaq, Superb a Superb iV. V závodě ve Vrchlabí vzniklo 686 066 automatických převodovek DQ200 s přímým řazením, které se montují do modelů české automobilky i do vozů dalších koncernových značek.

V závodě v Bratislavě loni vyrobila Škoda přes 36 tisíc SUV Karoq a prvních několik set vozů modelu Superb nové generace. Přesunem výroby modelu Superb do Bratislavy vytvoří automobilka v kvasinském závodě od letošního léta kapacitu pro výrobu vozů Octavia.

Ve čtyřech čínských závodech ve městech Čchang-ša, Nan-ťing, Ning-po a I-čeng vyprodukovala automobilka zhruba 18 500 vozů. V indických provozech v Púně a Aurangábádu to bylo přes 52 tisíc vozů Kushaq, Slavia, Octavia, Kodiaq a Superb.

V ukrajinském závodě Eurocar v Solomonovu loni zkompletovali 2580 aut značky Škoda ve formě takzvaného SKD, tedy částečně rozložených sad dovážených z českých výrobních závodů.

Škoda celosvětově zaměstnává přes 40 tisíc lidí. V současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq. Letos na trh uvede nový plně elektrický model Elroq. Loni celosvětově zvýšila dodávky vozů o 18,5 procenta, na 866 800.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist