Během covidové pandemie se investoři mohli přetrhnout, aby vložili peníze do některého z online supermarketů s rychlou rozvážkou. V Americe i západní Evropě díky tomu vyrostli noví jednorožci – tedy start-upy s hodnotou přes miliardu dolarů – a zdálo se, že jde o nezvratný trend. Mezi internetové prodejce potravin se jen v roce 2021 rozdalo pět miliard dolarů a nejen evropská města zaplavily skútry a vozy s jejich logy.
Když však vlna poptávky po online nakupování s odezněním koronavirové viru opadla, ukázalo se, kdo plaval nahý. Ve světle zvýšené inflace a úrokových sazeb rozvážková bublina splaskla a zakladatelé i jejich investoři začali sčítat škody.
Co se dočtete dál
- Jaké jsou hospodářské výsledky Rohlíku a jak se mu daří dostat do zisku.
- Jak zakladatel Tomáš Čupr popisuje svoje uvažování během pandemie.
- V čem se Rohlík liší od zrychlených zahraničních konkurentů.
- Jakou zamýšlí další expanzi.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist