Končí poslední vlakové elektrické jednotky, které ještě pamatují socialistické Československo. České dráhy ještě několik kusů řady 460 stále nasazují na střední Moravě, teď to ale plánují razantně utnout. A to i díky dodávkám nových vozidel od Škody Transportation, které v posledních týdnech nabraly obrátky.

Lidé jim nejčastěji říkají jednoduše „panťáky“, na Moravě a později i mezi železničními fandy se ale uchytila i přezdívka „tornádo“ – zřejmě kvůli charakteristickému hluku od ventilátorů, který jejich hnací vozy vydávají před rozjezdem. Ten byl desítky let neodmyslitelnou kulisou průmyslových aglomerací. Teď už ale zbyl jen poslední ostrůvek: z Přerova do Olomouce a do Vsetína.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak bude vypadat rozlučka se starými vlaky.
  • Kdy dojezdí v provozu.
  • Co se zachová aspoň v muzeu.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Chcete dostávat investiční texty do e-mailové schránky?

Přihlaste se pravidelnému odebírání investičního newsletteru Peníze HN, kde naleznete naše původní analýzy, tipy na dobré čtení nebo glosy analytiků.

newsletter Peníze