Končí poslední vlakové elektrické jednotky, které ještě pamatují socialistické Československo. České dráhy ještě několik kusů řady 460 stále nasazují na střední Moravě, teď to ale plánují razantně utnout. A to i díky dodávkám nových vozidel od Škody Transportation, které v posledních týdnech nabraly obrátky.
Lidé jim nejčastěji říkají jednoduše „panťáky“, na Moravě a později i mezi železničními fandy se ale uchytila i přezdívka „tornádo“ – zřejmě kvůli charakteristickému hluku od ventilátorů, který jejich hnací vozy vydávají před rozjezdem. Ten byl desítky let neodmyslitelnou kulisou průmyslových aglomerací. Teď už ale zbyl jen poslední ostrůvek: z Přerova do Olomouce a do Vsetína.
Co se dočtete dál
- Jak bude vypadat rozlučka se starými vlaky.
- Kdy dojezdí v provozu.
- Co se zachová aspoň v muzeu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.