Elektromobilita v Česku nevzkvétá. Zájem o auta na baterku je v tuzemsku druhý nejmenší v Evropě. Nic na tom nemění ani fakt, že se v posledních letech podařilo zásadně snížit jednu z hlavních bariér většího rozšíření elektromobilů: počet veřejných dobíjecích stanic.

Česko dlouho k budování dobíjecí infrastruktury pro elektromobily přistupovalo vlažně a zaostávalo i v rámci Evropy. Od roku 2020 ale tempo budování nových stanic nabralo na obrátkách: Díky dotacím z evropských fondů se do výstavby obuly energetické firmy i provozovatelé benzinek.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak jsou využívané kapacity dobíjecí infrastruktury.
  • Proč je provoz nabíječek pro elektromobily ztrátový.
  • Jak velké dotace stát připravuje na výstavbu infrastruktury.
  • Kolik stojí výstavba ultrarychlých nabíječek a kolik se jich připravuje.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.