Elektromobilita v Česku nevzkvétá. Zájem o auta na baterku je v tuzemsku druhý nejmenší v Evropě. Nic na tom nemění ani fakt, že se v posledních letech podařilo zásadně snížit jednu z hlavních bariér většího rozšíření elektromobilů: počet veřejných dobíjecích stanic.
Česko dlouho k budování dobíjecí infrastruktury pro elektromobily přistupovalo vlažně a zaostávalo i v rámci Evropy. Od roku 2020 ale tempo budování nových stanic nabralo na obrátkách: Díky dotacím z evropských fondů se do výstavby obuly energetické firmy i provozovatelé benzinek.
Co se dočtete dál
- Jak jsou využívané kapacity dobíjecí infrastruktury.
- Proč je provoz nabíječek pro elektromobily ztrátový.
- Jak velké dotace stát připravuje na výstavbu infrastruktury.
- Kolik stojí výstavba ultrarychlých nabíječek a kolik se jich připravuje.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist