Ani nejdokonalejší nastavení zrcátek auta nedokáže zabránit tomu, že část prostoru na silnici nevidíme. Jde o slepé místo našeho vidění. Se slepými místy se však občas potýkáme i při svém uvažování. Jde o situace, kdy při svém uvažování či rozhodování některé důležité okolnosti nevidíme, a nebereme je proto v úvahu.

Slepá místa našeho uvažování vznikají tak, že některé informace nevnímáme nebo soustavně přehlížíme, většinou proto, že je (podvědomě) vnímat nechceme. Vyskytovat se mohou při posuzování jevů kolem nás, při hodnocení druhých, ale i nás samých.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké jsou nejčastější příklady slepých míst v lidském uvažování.
  • Jak se zaslepenosti vyvarovat.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.