První nesmělé pokusy o průnik na český trh začaly čínské automobilky podnikat už na počátku nového tisíciletí. Automobilky jako Brilliance, Shuanghuan nebo Martin Motors ale neměly šanci uspět. Především proto, že nedokázaly nabídnout odpovídající kvalitu zpracování i materiálů a dostatečnou bezpečnost, a navíc kopírovaly design známějších aut. Ani cena nebyla natolik dumpingová, aby se zákazníkům vyplatilo riskovat koupi neprověřeného auta s malou servisní a prodejní sítí.
O nějakých patnáct let později se už některé čínské automobilky na českém trhu pomalu etablují, jedna z nich dokonce vyčnívá i nad řadu zavedených konkurentů. Dovozci, zdá se, pochopili českého zákazníka, protože když vstupují na trh, okamžitě zdůrazňují šířku servisní sítě a takřka instantní dostupnost náhradních dílů. Také samotná auta jsou na míle jinde než dekádu zpátky. Kvalitou i bezpečností.
Co se dočtete dál
- Jaké novinky čínských automobilek míří na český trh.
- Jaké mají čínské značky zastoupení na tuzemském trhu.
- Jak se projeví cla na čínské vozy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.