Letní hudební festivaly už dávno nejsou jen „o hudbě, pivu a stanovém městě“. Jedná se o celoročně chystané sofistikované akce, často s mnohasetmilionovými rozpočty, které zajišťují zisky nejen pro jejich pořadatele, ale pro celý lokální byznys. Tedy hoteliéry, restauratéry, taxislužby, prodejce a celé městské a krajské ekonomiky, kde se akce každoročně konají. Podle dat agentury CzechTourism generují kulturní akce spotřebu na úrovni nižších miliard korun, veřejným rozpočtům přinášejí stovky milionů korun navíc a vytvořily zhruba 2400 celých pracovních úvazků. Optimistický pohled potvrzují i samotná města. Jako třeba Ostrava, dějiště multižánrového festivalu Colours of Ostrava a tanečního Beats for Love, či Hradec Králové, kde se každoročně koná rockový festival Rock for People.
Co se dočtete dál
- Jaké ekonomické přínosy festivaly generují pro místní ekonomiky.
- Jaké výzvy se organizátoři festivalů snaží překonat.
- Proč investoři do svých portfolií přibírají festivaly.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.