Škoda Auto může být v roce 2025 mezi vítězi, řekl na přelomu loňska a letoška člen představenstva Škody Auto Martin Jahn v rozhovoru s HN. Výsledky za prvních šest měsíců ukazují, že nemluvil do větru. Po autech Škodovky je vysoká poptávka – za první půlrok dodala 509 tisíc aut, tedy o 13,6 procenta meziročně více. Co to znamená? Stala se třetí nejprodávanější značkou v Evropě. 

Ještě více mohou značku těšit finanční čísla. Tržby opět vyskočily, tentokrát o 10,4 procenta na 15 miliard eur (368 miliard korun), provozní zisk se zvýšil o necelých dvanáct procent na 1,285 miliardy eur (31 miliard korun). Marže tak dosáhla 8,5 procenta, což ze Škodovky činí jednu z nejvýdělečnějších tradičních automobilek vůbec. Začala se tak přibližovat i sesterské značce z koncernu Porsche, která byla v předchozích letech zvyklá na dvouciferná čísla.

Čísla ženou dopředu kromě spalováků i elektrická auta. Na celkových prodejích se podílí už z 22,8 procenta. Loni za první půlrok to přitom bylo jen 9,4 procenta. Letos ale elektrické SUV Elroq patří mezi nejprodávanější elektroauta v Evropě.

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer v uzavřeném okruhu novinářů popsal současnost i budoucnost automobilky. HN přinášejí výčet toho nejzajímavějšího, co zaznělo.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč se Škodě tak daří.
  • Jaká je nezávislost Škody na Volkswagenu.
  • Jaká je elektrická budoucnost Evropy.
  • Co bude s elektrickou Octavií.
  • Jak bude Škoda vypadat za pět let
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.