SPECIÁL: Kauza Martin Roman a Škoda Plzeň
RSS článků k tématu: SPECIÁL: Kauza Martin Roman a Škoda Plzeň
Špindl Jaromíra Soukupa. Mediální boss získal pozemky pod známou sjezdovkou aneb proč je zavřená Hromovka
Svátek lyží i vrcholného byznysu. Co byste měli vědět o Světovém poháru ve Špindlerově Mlýně
Vítkovo impérium vyrostlo i na miliardách od lidí ovládajících plzeňskou Škodovku. Měl mezi nimi být i Martin Roman
Brexit bude pro Británii propad, dlouhodobě ale může mít oproti regulované EU výhodu, říká exšéf ČEZ a současný student Cambridge Martin Roman
Samoorganizující se komuna s názvem ČEZ
Daniel Křetínský oslabuje pozici v průmyslové skupině EP Industries, kterou vybudoval. Jeho podíl ve firmě s miliardovými tržbami klesne na třetinu
Bývalý šéf ČEZ Roman chce školáky učit digitálně. Koupil podíl ve firmě, která vyvíjí vzdělávací aplikace
Pražským službám šéfuje bratr Martina Romana. Bez schopností by mě rychle vyprovodili, říká
Policie odložila případ, ve kterém ČEZ koupil a prodal podíl v německých dolech Mibrag
Bývalý šéf ČEZ Martin Roman se vrhl do vzdělání. Chce změnit české školství
Bývalý ředitel PORG Václav Klaus ml. dostal práci. Bude pro Brity kupovat střední školy
Václav Klaus mladší do politiky nechce. Lanaří ho Britové i byznys z východu
Martin Roman přesvědčil nespokojeného ředitele. Šéf PORG Metelka zůstává
Roman: Václav Klaus mladší se cítil jako majitel PORG. Škola ale pedagogům nepatří
Spory s Martinem Romanem na PORG pokračují. Po Klausovi mladším odchází další ředitel
Klaus mladší se nepohodl s mecenášem PORG Martinem Romanem. Z elitního gymnázia odchází
EKONOM: Největší český porevoluční manažer? Petr Kellner, nebo Martin Roman
Potvrzeno: Martin Roman skončil v dozorčí radě ČEZ a z polostátní společnosti odchází
EKONOM: Roman definitivně opouští ČEZ. V čele dozorčí rady ho má nahradit Mejstřík
Bývalý šéf firmy ČEZ a současný šéf její dozorčí rady Martin Roman čelí vážnému podezření.
Před příchodem do ČEZ vedl Škodu a jako manažer najatý státem ji připravoval k privatizaci. A firmy, ke kterým nyní přiznal vazby, ji posléze zprostředkovaně ovládly - jak vyplývá z dokumentů MF Dnes. Podle nich ovšem po přestupu do ČEZ angažmá Martina Romana v těchto firmách trvalo.
To by znamenalo silný střet zájmů, protože Roman vedl ČEZ a navíc zasedal v dozorčí radě Českých drah. Obě tyto státní firmy dělaly s již privatizovanou Škodou mnohamiliardové obchody.
Zúčastněné firmy
ČEZ
Státem ovládaná česká energetická jednička. Zastřešuje výrobu a z velké části i distribuci elektřiny v zemi. Dosahuje až padesátimiliardových zisků, desítky miliard odvádí do státního rozpočtu. Zhruba 22 % vlastní zahraniční akcionáři. V čele stál sedm let Martin Roman, ten se přesunul před třemi týdny do čela dozorčí rady.
Škoda Plzeň
Česká strojírenská jednička. Koncem 90. let se po privatizaci dostala do kolapsu, v roce 2000 ji převzal stát a do čela postavil Martina Romana. V letech 2002 a 2003 ji privatizuje vlastnicky neprůhledná skupina Appian. Ta rozprodává provozy, až z původního celku zůstává jen Škoda Transportation, výrobce kolejových vozidel. Tu letos v únoru od Appianu odkoupili Tomáš Krsek, Michal Korecký, Jiří Diviš a Marek Čmejla.
Appian
Skupina, která privatizovala Mosteckou uhelnou a později Škodu Plzeň. Švýcarská prokuratura ji vyšetřuje kvůli podezření z praní špinavých peněz. Zabývaly se jí i české orgány, ale bezvýsledně. Za Appian vystupují Jiří Diviš a Marek Čmejla, kteří se označují jen za najaté manažery. Podle dokumentů MF Dnes se v mateřských společnostech Appianu mezi léty 2004 a 2007 objevují jména Martina Romana, Tomáše Krska, Michala Koreckého a Jiřího Zapletala.