Nabídku zachránit před krachem firmu jako České aerolinie krizový manažer neodmítá. Ve čtvrtek proto Václav Novák přerušil cestu v USA a spěchal do Prahy. V pondělí byl jmenován šéfem dozorčí rady ČSA, a do tří týdnů má připravit plán, jak státní podnik zachránit před krachem.
HN: Kdo vás získal pro práci v ČSA?
Asi před čtrnácti dny jsem na tohle téma vystoupil v televizi. Pak se ozvalo ministerstvo dopravy i zástupci pilotů.
HN: Ne ministerstvo financí, které je vlastníkem ČSA?
Ti se ozvali vzápětí.
HN: Proč bylo vaší podmínkou mít v radě i kolegu z vaší firmy M.L. Moran Zdeňka Šmejkala?
Děláme věci spolu. Ale hlavní podmínky jsem měl dvě. Aby rada byla apolitická, a aby novými členy byli lidé, kteří už s krizovým řízením mají nějakou zkušenost.
HN: Je rada apolitická a bez lobbistických tlaků? Ministerstvo dopravy má údajně jiné zájmy než ministerstvo financí, a bývalí členové rady mluvili o politickém tlaku ČSSD.
Krása krizového managementu spočívá v tom, že přicházíme do firmy sami za sebe. Rozumím různým tlakům a zájmům, když je firma v rozvoji, dělá nové investice, expanduje. Ale tím se my nezabýváme. Nejsme manažeři pro rozvoj, ale do krize.
HN: Jakou šanci mají zadlužené ČSA na přežití?
Kdybychom nedělali nic, tak by skončily za několik měsíců.
HN: Kdy budete mít jasný plán, jak podnik zachránit?
Zhruba do tří týdnů.
HN: Zatím se v ČSA uskutečňuje plán představenstva, který počítá s propuštěním 860 zaměstnanců a prodejem části letadel. Teď návrh úspor předložili i odboráři. Je váš záměr ještě ostřejší než současný plán na propouštění?
Je to určitě možné.
Boj o soudy
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist