(v tisících kusů)
model | 2009 | 2010 |
Octavie | 294 | 357 |
Fabia | 261 | 235 |
Superb | 52 | 106 |
Yeti | 20 | 53 |
Roomster | 42 | 30 |
Automobilka Škoda auto v loňském roce dosáhla provozního zisku 11,31 miliardy korun (447 milionů eur). V roce 2009 vydělala přibližně dvakrát méně a to 5,9 miliardy korun (203 milionů eur).
Profitabilita automobilky se zvýšila za tří na pět procent celkových tržeb. Vyplývá to z výroční zprávy koncernu Volkswagen.
"Škoda v roce 2010 dosáhla osmého prodejního rekordu v řadě a dál posiluje svou pozici na trzích budoucnosti jako je Čína, Indie a Rusko," řekl Martin Winterkorn, šéf skupiny Volkswagen, pod kterou automobilka Škoda spadá.
Škoda Auto v loňském roce utržila 220 miliard korun, o sedmnáct procent více než o rok dříve. Dodávky zákazníkům vzrostly z 684 tisíc na 763 tisíc vozů. K nejvyššímu nárůstu prodejů došlo v Číně, Rusku a Indii. Téměř polovinu prodejů tvořil model Octavia.
"Škoda reprezentuje vozy vysoké kvality, praktičnosti a atraktivních cen. Naši kolegové v Mladé Boleslavi systematicky zdokonalují profil této značky," dodal Winterkorn.
Daří se i mateřskému VW
Provozní zisk skupiny
Volskwagen (v mil. eur)
|
Zisk celého koncernu po zdanění se zesedminásobil z 0,96 miliardy eur na 6,8 miliardy.
Provozní zisk skupiny se loni zhruba zečtyřnásobil na rekordních 7,1 miliardy eur.
Autombilka dodala, že počítá s rekordními výsledky rovněž v letošním roce. Nejziskovější značkou skupiny je automobilka Audi, následovaná značkou Volkswagen.
"Vytváříme ty nejlepší podmínky pro další ziskový růst," dodal generální ředitel Martin Winterkorn.
Škoda Auto je ve vykázaném zisku čtvrtá za výrobcem nákladních vozů Scania. Ztráty koncernu v řádu stovek milionů eur i nadále přináší španělská automobilka Seat a britský výrobce luxusních vozů Bentley.
Skupina Volkswagen chce do výroby automobilů v následujících čtyřech letech investovat 53,5 miliardy eur, dalších 10,6 milardy pak investuje v Číně.
Jen za leden až únor koncern zvýšil prodeje o 17,5 procenta na 1,2 milionu vozů a čeká silné první čtvrtletí ve všech parametrech
Volkswagen koncem roku 2009 koupil za 3,9 miliardy eur podíl 49,9 procenta v německém výrobci luxusních vozů Porsche. Ten by se měl v letošním roce stát desátou značkou Volkswagenu. Automobilka Porsche však minulý měsíc uvedla, že její začlenění do Volkswagenu se zřejmě zdrží kvůli vyšetřování jejích dvou bývalých čelních představitelů.
Volkswagen dnes potvrdil, že navzdory právním překážkám nadále počítá se spojením s Porsche. "Přípravy postupují podle plánu," prohlásil na tiskové konferenci Winterkorn.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a má ambiciozní plán stát se do roku 2018 největším výrobcem automobilů na světě.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist